[SFML 2.0] Problem z sf::RenderTexture - Unhandled exception
Ostatnio zmodyfikowano 2015-01-21 20:45
Glazus Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.0] Problem z sf::RenderTexture - Unhandled exception » 2015-01-19 00:23:40 Witam! Od jakiegoś czasu piszę grę (można ją znaleźć w nasze prace). Natknąłem się jednak na pewien problem. Udało mi się go zlokalizować, wrzucam minimalny kod przy którym on występuje: #include <SFML/Graphics.hpp>
int renderTest( sf::RenderWindow & Window ) { sf::RenderTexture test; test.create( 800, 600 ); Window.clear( sf::Color::White ); Window.display(); return 0; }
int function( sf::RenderWindow & Window ) { while( Window.isOpen() ) { Window.clear( sf::Color( 0, 0, 0 ) ); sf::Event ev; while( Window.pollEvent( ev ) ) { if( ev.type == sf::Event::KeyPressed && ev.key.code == sf::Keyboard::Return ) renderTest( Window ); } Window.display(); } return 0; }
int main() { sf::RenderWindow Window( sf::VideoMode( 800, 600, 32 ), "RenderTextureError", sf::Style::Fullscreen ); while( function( Window ) == 1 ) { } return 0; }
Problem występuje z powodu sf::RenderTexture . Wnioskuję to po tym, że jeżeli wywalę linijkę test.create( 800, 600 ); to program działa (no... nie crashuje się - powyższy kod nic tak naprawdę nie robi). W tym momencie program wywala się po wyjściu z renderTest() . Dostaję komunikat: Unhandled exception at 0x024aea37 in SFML1.exe: 0xC0000005: Access violation reading location 0x0000001c. Nie mam pojęcia co na to poradzić. Jeżeli uruchomię aplikację w oknie (czyli wywalę sf::Style::Fullscreen ) to działa poprawnie. Podejrzewam, że może mieć to związek z moją kartą grafiki (a raczej jej brakiem - zintegrowany Intel HD) i sterownikami. Jakiś czas temu zmieniałem sterowniki. Głowy sobie uciąć nie dam, ale chyba wtedy zauważyłem ten problem (gdyż kod który wczesniej działał, teraz w magiczny sposób przestał). Więc pytanie - czy da się jakoś uratować sytuację, czy jest to wina grafiki i trzeba się pogodzić z trudnościami jakimi raczy nas Intel? |
|
DejaVu |
» 2015-01-21 11:57:35 |
|
Glazus Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-01-21 12:38:57 Hmm... Linkowany temat niespecjalnie odpowiada na mój problem. A próbował ktoś podany przeze mnie kod kompilować? Czy moje podejrzenia odnośnie winy karty i jej sterowników są słuszne? |
|
DejaVu |
» 2015-01-21 20:45:39 U mnie działa ten kod, który wstawiłeś, choć drugi monitor również mruga, a nie powinien. Tyle, że ja mam wszystkie biblioteki skompilowane ze źródeł jednym kompilatorem. |
|
« 1 » |