Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Dlaczego instrukcja goto jest...

Ostatnio zmodyfikowano 2008-07-24 18:10
Autor Wiadomość
lynx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Dlaczego instrukcja goto jest...
» 2008-07-11 18:20:47
Witam,
dlaczego instrukcja goto w c++ jest czasem tak bardzo nie lubiana przez programistów? Ja uważam, że używanie etykiet nie jest czymś chwalebnym, ale czemu nie?
P-954
DejaVu
» 2008-07-11 21:39:43
Etykiety zaburzają czytanie kodu. Pozatym zrób etykietę globalną; w funkcji main zrób skok do etykiety umieszczonej w funkcji i zobacz jakie są tego efekty... Etykiety wywodzą się głównie z assemblera. W C/C++ należy ich generalnie unikać. Wszystko da się zapisać bez użycia etykiet. Trudno mi na chwilę obecną przytoczyć więcej sensownych argumentów, jednak po to został utworzony język wysokiego poziomu, aby nie bawić się w etykiety. Ba... przypomniało mi się jeszcze czemu. Trudno zachować unikatowe nazwy dla etykiet w dużym programie - jakbyś chciał tworzyć pętle z wykorzystaniem etykiet, każda pętla musiałaby mieć nową i unikatową etykietę, a co za tym idzie... dramat :)
P-956
DeBugger
Alternatywy GOTO?!?
» 2008-07-24 17:53:55
A czy jest jakaś alternatywa GOTO, taka, która nie jest błędna ani dla kompilatora, ani dla programisty, aby można było przejść w dane w kodzie miejsce.
P-1055
DejaVu
» 2008-07-24 18:10:38
Nie ma alternatywy bezpośredniej - musisz inaczej kod napisać. goto nie jest błędne, ale nie należy jego używać w nowoczesnym stylu programowania. Musisz inaczej program pisać by uzyskać ten sam efekt co za pomocą goto.
P-1056
« 1 »
  Strona 1 z 1