Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

C na linuxie

Ostatnio zmodyfikowano 2015-03-17 15:28
Autor Wiadomość
Monika90
» 2015-03-16 16:01:08
Brunon, nawet nie podejrzewasz ilu rzeczy musisz się jeszcze nauczyć by móc powiedzieć, że umiesz programowanie obiektowe. I to zarówno zagadnień dotyczących programowania obiektowego w ogóle, jak i tych które są charakterystyczne dla programowania obiektowego w C++.

Nie sądzę żeby użycie Borland C++ Buildera w nauczaniu programowania obiektowego to był dobry pomysł. Przedstawione w kursie przykładowe programy na obiektowe mi nie wyglądają. To po prostu wygenerowany przez IDE formularz plus byle jaki, typowo proceduralny kod obsługi zdarzeń dopisany przez autora kursu. Programu obiektowego nie można wyklikać w Builderze, taki program trzeba najpierw zaprojektować. Zelent nie wspomina o obiektowej analizie i projektowaniu, a bez tego nie da się stworzyć kodu, który będzie miał przypisywane OOP zalety, takie jak łatwość rozwoju, czy zmniejszenie przepaści między dziedziną problemu, a dziedziną rozwiązania.

P-128539
pekfos
» 2015-03-16 16:05:50
A porównaj jakość jego kursów z innymi kursami z YouTuba (C++). Następnie wskaż lepszy. (Chodzi tu oczywiście o polskie kursy.)
Bez przesady, mam co robić.. I to chyba najlepsze podsumowanie tematu wideo kursów. Żeby można było uważać je z wiarygodne, musiałby przejrzeć je ktoś, kto się zna, a ich beznadziejna* forma wcale do tego nie zachęca.

*, jak się nie umie czytać, nie ma najmniejszego sensu uczyć się programowania. Kursy pisane są łatwe w utrzymaniu, weryfikowaniu i wyszukiwaniu informacji. O kursach wideo można powiedzieć tylko tyle, że nie wymagają wysiłku (chyba, że chodzi o 'skopiowanie' przykładu) i czasem prowadzący wykorzysta formę filmu do uzyskania efektów, które są niepraktyczne w kursach pisanych. Łatwiej poprawić jedno zdanie na piśmie, niż jedno zdanie powiedziane w filmie. Żaden kurs nie jest wolny od błędów, przynajmniej na początku, ale błąd na filmie wrzuconym do sieci ma niewielkie szanse na poprawienie.

I to moja opinia, więc jeśli można, lepiej nie robić z tego kolejnego wątku w tym temacie. No, chyba że ktoś ma coś sensownego do powiedzenia.
P-128541
Brunon3
» 2015-03-16 16:06:05
Brunon, nawet nie podejrzewasz ilu rzeczy musisz się jeszcze nauczyć by móc powiedzieć, że umiesz programowanie obiektowe.

Podejrzewam, ale również nie wiem, skąd Pani ma informacje na temat tego ile umiem z OOP w C++. ;)

Nie sądzę żeby użycie Borland C++ Buildera w nauczaniu programowania obiektowego to był dobry pomysł.

A czy ja napisałem że uważam żeby to był dobry pomysł? ;)
Wg. mnie w ogóle nie powinno się używać takich programów; przecież to taki game maker którego głównym "napędem" jest język programowania.

takie jak łatwość rozwoju

Wspominał o tym w odcinku o polimorfizmie. ;)

EDIT:

I to moja opinia, więc jeśli można, lepiej nie robić z tego kolejnego wątku w tym temacie.

Ale o to chyba tu (w takich offtopach "o wszystkim i o niczym") chodzi, wymiana opinii i ich wzajemna poprawa...

-BD. ;)
P-128543
maly
» 2015-03-16 16:20:05
Kod typu char * q = "blabla"; powinno traktować się jako niepoprawne i niebezpieczne

To jest niepoprawne i niebezpieczne.
Akcepuję tę/tą poprawkę.

A porównaj jakość jego kursów z innymi kursami z YouTuba (C++). Następnie wskaż lepszy.
To że coś jest lepsze od czegoś innego nie znaczy że jest dobre.

Wg. mnie w ogóle nie powinno się używać takich programów; przecież to taki game maker którego głównym "napędem" jest język programowania.
Po to zostały stworzone tego typu oprogramowanie żeby oszczędzić programistom czas a jak będziesz miał do stworzenia kilkanaście/kilkadziesiąt formatek to zmienisz zdanie.
P-128549
Brunon3
» 2015-03-16 16:34:28
Po to zostały stworzone tego typu oprogramowanie żeby oszczędzić programistom czas a jak będziesz miał do stworzenia kilkanaście/kilkadziesiąt formatek to zmienisz zdanie.

Ja napisałem sobie klasę w której mam te wszystkie metody, czyli m.in. przyciski, pola tekstowe, jakieś algorytmy typu wyśrodkowanie tekstu, onClick, onSlide, itd.

Poza tym napisałem sobie cały silnik* do gier 2.5D (oczywiście sam silnik nie ma GUI :P), który cały czas rozwijam. ;)

EDIT:

Ale to nie jest temat typu "A ja zrobiłem to", więc może jeszcze ktoś się wypowie na temat kursów pana Zelenta. ;)

*OBCA 2D Engine (Object Brunon C++ Algorithms). :)

-BD.
P-128552
Brunon3
» 2015-03-17 07:58:39
Z powodu że temat upadł w gąszcz innych tematów, napiszę jeszcze jednego posta żeby go odświeżyć, bo jeszcze ktoś może się wypowiedzieć (np. na temat kursów pana Zelenta).

Łatwiej poprawić jedno zdanie na piśmie, niż jedno zdanie powiedziane w filmie.
Żaden kurs nie jest wolny od błędów, przynajmniej na początku, ale błąd na filmie wrzuconym do sieci ma niewielkie szanse na poprawienie.

Na YouTubie można dodać adnotacje, w celu poprawienia czegoś. Gdyby błąd był poważniejszy można zawsze zrobić reupload z poprawkami. ;)

O kursach wideo można powiedzieć tylko tyle, że nie wymagają wysiłku (chyba, że chodzi o 'skopiowanie' przykładu)

Nie rozumiem, chodzi o to że twórca kursu musi skopiować przykład (i to jest takie trudne?), czy o to, że użytkownik nie może go skopiować do swojego programu, co jest wg. mnie lepsze niż w kursach pisanych, bo trzeba kod przepisać (a przy przepisywaniu dużo się zapamiętuje), a nie tylko zrobić CTRL+C CTRL+V. :)

-BD.
P-128619
Monika90
» 2015-03-17 15:22:30
Podejrzewam, ale również nie wiem, skąd Pani ma informacje na temat tego ile umiem z OOP w C++. ;)
Sam pisałeś że programowania obiektowego uczyłeś się z kursu Mirosława Zelenta i tylko z niego. To nie wystarczy, nawet gdyby to był najlepszy kurs na świecie.

I mam dla Ciebie zadanie domowe. Obejrzyj odcinek dziesiąty kursu C++ Zelenta pod tytułem "Wskaźniki. Dynamiczne alokowanie pamięci" i napisz jakie to nieprawdy i błędy w kodzie w nim znalazłeś.
P-128629
Brunon3
» 2015-03-17 15:28:52
Sam pisałeś że programowania obiektowego uczyłeś się z kursu Mirosława Zelenta i tylko z niego.

Tak, ale od tamtego czasu nabrałem już trochę doświadczenia; poprzez pisanie własnych programów obiektowo i pomaganie na tym forum w pisaniu programów obiektowo.

Obejrzyj odcinek dziesiąty kursu C++ Zelenta pod tytułem "Wskaźniki. Dynamiczne alokowanie pamięci" i napisz jakie to nieprawdy i błędy w kodzie w nim znalazłeś.

Hm... Właśnie zacząłem go oglądać*, znalezione błędy wypiszę później. ;)

EDIT:

* - Oczywiście kiedyś już go oglądałem, ale jakoś specjalnie mi się wtedy nie przydał. Jakiś czas później powtórzyłem temat w kursie na cpp0x.pl. :)

-BD.
P-128630
1 2 3 4 5 6 7 8 « 9 »
Poprzednia strona Strona 9 z 9