Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

SFML 2.2 błąd funkcji draw.

Ostatnio zmodyfikowano 2015-03-16 19:18
Autor Wiadomość
addam23
Temat założony przez niniejszego użytkownika
SFML 2.2 błąd funkcji draw.
» 2015-03-15 20:19:41
Uczę się biblioteki SFML z kursu na tej stronie jest to kurs pod SFML 2.0 ale ja używam 2.2 i mam problem z funkcją draw, a mianowicie po uruchumieniu programu z poziomu kompilatora (vs c++ 2013) okno od razu się wyłącza i pojawia się komunikat:
"Unhandled exception at 0x00000000 in Testy SFML.exe: 0xC0000005: Access violation executing location 0x00000000."
Mogę nacisnąć przycisk break i continue w pierwszym przypadku okno się zamyka a w drugim otwiera się jeszcze raz,
a po uruchomieniu programu z pliku .exe wyskakuje okienko "program przestał działać".
Kompilator wskazuje mi za błąd linie: "oknoAplikacji.draw(obrazek);"
C/C++
#include<SFML/Graphics.hpp>

int main()
{
    sf::RenderWindow oknoAplikacji( sf::VideoMode( 800, 600, 32 ), "Kurs SFML - http://cpp0x.pl" );
   
    sf::Texture tekstura;
    tekstura.loadFromFile( "C:/Users/adam/Documents/visual studio 2013/Projects/Testy SFML/Debug/box.bmp" );
   
    sf::Sprite obrazek;
    obrazek.setTexture( tekstura );
   
    while( oknoAplikacji.isOpen() )
    {
        sf::Event zdarzenie;
        while( oknoAplikacji.pollEvent( zdarzenie ) )
        {
            if( zdarzenie.type == sf::Event::Closed )
                 oknoAplikacji.close();
           
            if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Escape )
                 oknoAplikacji.close();
           
            if( zdarzenie.type == sf::Event::MouseButtonPressed && zdarzenie.mouseButton.button == sf::Mouse::Middle )
                 oknoAplikacji.close();
           
        }
        oknoAplikacji.clear();
        oknoAplikacji.draw( obrazek );
        oknoAplikacji.display();
    }
    return 0;
}
w call stack jest napisane:

  00000000() Unknown
  [Frames below may be incorrect and/or missing]
  sfml-graphics-d-2.dll!525d28f2() Unknown
  sfml-graphics-d-2.dll!525d2492() Unknown
  sfml-graphics-d-2.dll!525d1c46() Unknown
  sfml-graphics-d-2.dll!525f5538() Unknown
  sfml-graphics-d-2.dll!525d1bc3() Unknown
> Testy SFML.exe!main() Line 29 C++
  [External Code]

Czyli mam z tego rozumieć że problem jest z plikiem sfml-graphics-d-2.dll?
Trzy razy sprawdzałem czy wszystko dobrze skonfigurowałem i i czy właściwe pliki skopiowałem do folderu z plikiem .exe
Czy mógł by ktoś pomóc rozwiązać mi ten problem?
 
P-128494
akwes
» 2015-03-16 12:48:35
Upewnij się, że debugowych libów (z "d" w nazwie) używasz tylko przy budowaniu aplikacji debugowej. Natomiast jeżeli budujesz w trybie release to używasz libów i dllek bez "d" w nazwie.
P-128526
addam23
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-03-16 15:48:15
Upewniłem się i wszystko jest tak jak pokazano tutaj
http://cpp0x.pl/kursy​/Kurs-SFML-2-x-C++​/Instalacja-i-konfiguracja​/Konfiguracja-SFML-2-0-Visual-​C++​/463
A i zauważyłem ,że żaden program okienkowy z examples z paczki SFML mi nie działa od razu po uruchomieniu wyskakuje windowsowskie okienko "program przestał działać", nie wiem czy to ma jakiś związek ,ale na wszelki wypadek pisze.
P-128537
akwes
» 2015-03-16 16:03:14
Korzystałeś już kiedyś z SFML? Nie masz gdzieś w systemie starych DLLek?
P-128540
addam23
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-03-16 16:28:01
Sprawdziłem jedyne pliki to te w folderze z plikiem .exe aplikacji
P-128551
addam23
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-03-16 17:40:27
An internal OpenGL call failed in Texture.cpp (162) : GL_INVALID_ENUM, an unacce
ptable value has been specified for an enumerated argument
An internal OpenGL call failed in Texture.cpp (163) : GL_INVALID_ENUM, an unacce
ptable value has been specified for an enumerated argument
To wyświetla się w konsoli po włączeniu aplikacji.
P-128560
maly
» 2015-03-16 18:06:29
Wygląda jakbyś niemiał nowych sterowników dla opengl, więc sprawdź jaką wersję opengl masz.
P-128561
addam23
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-03-16 18:42:16
Moja wersja OpenGL to 1.1.
Przed chwilą sprawdziłem i najnowsza to 4.5 =p czyi muszę zaktualizować?
P-128563
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona