Odwołania do różnych zmiennych wewnątrz klasy
Ostatnio zmodyfikowano 2015-03-26 13:06
Criss Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Odwołania do różnych zmiennych wewnątrz klasy » 2015-03-26 01:13:56 Od dłuższego czasu nie moge znaleźć odpowiedzi. Jak w metodach klasy odwoływać się do parametrów innych klas (coś kojarzę, że za pomocą strzałki - np. klasa->parametr = x - ale potrzebuję doprecyzowania i jakiś przykład może) i zmiennych ogólnych, zadeklarowanych w mainie (tutaj już nie mam pojęcia)? |
|
Wronski |
» 2015-03-26 01:27:08 Jezeli potrzebujesz zrozumienia zachecam do ogladniecia tego materialu: https://www.youtube.com/watch?v=aDXjubGK0jU&list=PLOYHgt8dIdozvOVheSRb_qPVU-4ZJA7uB ciezko znalezc lepiej wytlumaczone zagadnienie obiektowosci :) w skrocie nazwaobiektu.atrybut/metoda tak dostaje sie do poszcezgolnych elementow klas co do -> odnosi sie do funkcji wirtualnych ktore sluza do tworzenia wirtualnych wskaznikow, ktore mozesz przestawic na dowolny obiekt z klasy dziedziczacej z klasy wirtualnej, a przy wyslaniu go do funkcji, wiadomo na jakim obiekcie ma zostac wykonane jej cialo a co do przykladu dostawania sie do zmiennej to np(oczywiscie pomine konstruktor i destruktor) mozesz zrobic funkcje ktora Ci poda odpowiednie wartosci: #include <iostream>
using namespace std;
class Prostokat; class Punkt { public: int x, y; void load() { cout << "podaj x i y "; cin >> x >> y; } };
class Prostokat { public: void wysylam_zmienne_do_klasy( int x, int y ) { cout << "dlugosc" << x; cout << "szerokosc" << y; } };
int main() { Punkt p1; p1.load(); Prostokat pro; pro.wysylam_zmienne_do_klasy( p1.x, p1.y ); return 0; }
A polimorfizmu nie umiem przedstawic w kilku liniach :) |
|
Quirinnos |
» 2015-03-26 13:06:34 -> jest operatorem wyłuskania tak jak (.)(kropka), tyle że używany przy wskaźnikach. Tak w skrócie.
|
|
« 1 » |