[Allegro] Obracanie obrazka
Ostatnio zmodyfikowano 2008-07-22 01:38
megi89 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] Obracanie obrazka » 2008-07-20 19:56:34 Witam :) Mam takie pytanie. Czy w allegro jest jakas funkcja pozwalajaca na obracanie obrazka?? Pisze swoja p[ierwsza gre i chcialbym zeby mój czołg mógł skrecac pod roznymi kątami a nie tylko poruszac sie w 4 kierunkach. Ch odzi mi o cos takiego zeby strzalkami w lewo i prawo obracaj bitmape. Mam dzieje ze dobrze wyjasnielem o co mi chodzi. Z gory dzieki za odp. Pozdr. |
|
darek40bc |
Ja też to chcę :) » 2008-07-20 20:01:56 Ja też piszę swoja pierszą grę (w allegro) i chcę, żeby moja kulka skręcała. Podobny temat jest na forum, ale coś mi nie chce to działać. Chcę jakiś cały przykład. :( |
|
DejaVu |
» 2008-07-20 20:40:50 w nocy będę miał dopiero czas - sorry :) |
|
DejaVu |
Obracanie obrazka w allegro » 2008-07-22 01:38:31 Obracanie obrazka w allegro sprowadza się do linijki rotate_sprite( bufor, obrazek, 100, 100, ftofix( kat ) ); Poniżej przedstawiam działający przykład obracający obrazek. #include <allegro.h> int main() { allegro_init(); install_keyboard(); set_color_depth( 16 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 640, 480, 0, 0 ); install_timer(); BITMAP * bufor = create_bitmap( 640, 480 ); if( !bufor ) { allegro_exit(); return 0; } BITMAP * obrazek = load_bmp( "obrazek.bmp", default_palette ); float kat = 0; while( !key[ KEY_ESC ] ) { kat += 0.2; clear_to_color( bufor, makecol( 0, 0, 0 ) ); rotate_sprite( bufor, obrazek, 100, 100, ftofix( kat ) ); blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 ); } destroy_bitmap( obrazek ); destroy_bitmap( bufor ); allegro_exit(); return 0; } END_OF_MAIN();
/edit: http://ddt.pl/forum/?Tid=156 <- w tym temacie masz trochę bardziej rozbudowany przykład (z poruszaniem się obiektu i efektem tarcia) |
|
« 1 » |