Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Obracanie obrazka

Ostatnio zmodyfikowano 2008-07-22 01:38
Autor Wiadomość
megi89
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] Obracanie obrazka
» 2008-07-20 19:56:34
Witam :) Mam takie pytanie. Czy w allegro jest jakas funkcja pozwalajaca na obracanie obrazka?? Pisze swoja p[ierwsza gre i chcialbym zeby mój czołg mógł skrecac pod roznymi kątami a nie tylko poruszac sie w 4 kierunkach. Ch odzi mi o cos takiego zeby strzalkami w lewo i prawo obracaj bitmape. Mam dzieje ze dobrze wyjasnielem o co mi chodzi. Z gory dzieki za odp. Pozdr.
P-1010
darek40bc
Ja też to chcę :)
» 2008-07-20 20:01:56
Ja też piszę swoja pierszą grę (w allegro) i chcę, żeby moja kulka skręcała. Podobny temat jest na forum, ale coś mi nie chce to działać. Chcę jakiś cały przykład. :(
P-1011
DejaVu
» 2008-07-20 20:40:50
w nocy będę miał dopiero czas - sorry :)
P-1012
DejaVu
Obracanie obrazka w allegro
» 2008-07-22 01:38:31
Obracanie obrazka w allegro sprowadza się do linijki
rotate_sprite( bufor, obrazek, 100, 100, ftofix( kat ) );
Poniżej przedstawiam działający przykład obracający obrazek.

C/C++
#include <allegro.h>
int main()
{
    allegro_init();
    install_keyboard();
    set_color_depth( 16 );
    set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 640, 480, 0, 0 );
    install_timer();
   
    BITMAP * bufor = create_bitmap( 640, 480 );
   
    if( !bufor )
    {
        allegro_exit();
        return 0;
    }
    BITMAP * obrazek = load_bmp( "obrazek.bmp", default_palette );
    float kat = 0;
    while( !key[ KEY_ESC ] )
    {
        kat += 0.2;
       
        clear_to_color( bufor, makecol( 0, 0, 0 ) );
        rotate_sprite( bufor, obrazek, 100, 100, ftofix( kat ) );
        blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 );
    }
   
    destroy_bitmap( obrazek );
    destroy_bitmap( bufor );
    allegro_exit();
    return 0;
}
END_OF_MAIN();

/edit:
http://ddt.pl/forum/?Tid=156 <- w tym temacie masz trochę bardziej rozbudowany przykład (z poruszaniem się obiektu i efektem tarcia)
P-1034
« 1 »
  Strona 1 z 1