SDL Głupi błąd...
Ostatnio zmodyfikowano 2010-02-02 08:36
Bartaz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
SDL Głupi błąd... » 2010-02-01 20:10:15 Witam mam taki problem ,mam taki kod: #include <SDL/SDL.h> SDL_Surface * paletka1 = NULL; SDL_Surface * paletka2 = NULL; SDL_Surface * tlo = NULL; SDL_Surface * ekran = NULL; SDL_Event zdarzenie; SDL_Rect LudekDestination; SDL_Rect Paletka1Destination; SDL_Rect Paletka2Destination; SDL_Rect TloDestination; Uint8 * keystate = SDL_GetKeyState( NULL ); int x = 70, y = 70; int e = 170, r = 170; int a = 30, s = 30; bool wyjscie = false; int main( int argc, char * args[] ) { ekran = SDL_SetVideoMode( 640, 480, 32, SDL_SWSURFACE ); tlo = SDL_LoadBMP( "Grafika/Tlo.bmp" ); paletka1 = SDL_LoadBMP( "Grafika/Paletka1.bmp" ); paletka2 = SDL_LoadBMP( "Grafika/Paletka2.bmp" ); while( !wyjscie ) { while( SDL_PollEvent( & zdarzenie ) ) { if( zdarzenie.type == SDL_QUIT ) { wyjscie = true; } } if( keystate[ SDLK_RIGHT ] ) { x++; } if( keystate[ SDLK_LEFT ] ) { x--; } if( keystate[ SDLK_UP ] ) { y--; } if( keystate[ SDLK_DOWN ] ) { y++; } Paletka1Destination.x = x; Paletka1Destination.y = y; Paletka2Destination.x = e; Paletka2Destination.y = r; TloDestination.x = a; TloDestination.y = s; SDL_BlitSurface( tlo, NULL, ekran, & TloDestination ); SDL_BlitSurface( paletka1, NULL, tlo, & Paletka1Destination ); SDL_BlitSurface( paletka2, NULL, tlo, & Paletka2Destination ); SDL_Flip( ekran ); } SDL_FreeSurface( paletka1 ); SDL_FreeSurface( paletka2 ); SDL_FreeSurface( tlo ); SDL_Quit(); return 0; }
Wszystko ładnie działa ale gdy chce dać taką funkcję(Żeby nie było widać różowego) to program się kompiluje ale po chwili robi się ten błąd co pisze "nie wysyłaj" itp. pewnie każdy wie o co chodzi... Dziwne jest to ,że w bardzo podobnym programie gdzie jest tylko mniej obrazków wszystko ładnie działa. Dlaczego? Ta funkcja to : SDL_SetColorKey( paletka2, SDL_SRCCOLORKEY, SDL_MapRGB(paletka2->format,255,0,255)); |
|
Bartaz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
... » 2010-02-01 21:20:58 Ok już sobie z tym poradziłem(w złym miejscu dałem tą funkcje). Ale pojawił sie nowy problem teraz tło nie jest zamalowywane rózowym tylko kolorem paletki. Jak temu zaradzic? |
|
Bartaz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
... » 2010-02-01 21:29:04 |
|
DejaVu |
» 2010-02-02 02:42:59 Patrząc na kod zupełnie co innego mogę wywnioskować. 1) Rysujesz tło na ekran 2) rysujesz paletkę1 na tle (a nie na ekranie) 3) rysujesz paletkę2 na tle (a nie na ekranie) |
|
Bartaz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
... » 2010-02-02 08:36:53 Wszytko działa dziękuje ;p |
|
« 1 » |