Biblioteka Box2d, VS2013 nie tworzy pliku exe
Ostatnio zmodyfikowano 2015-05-12 20:27
Mnrock Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Biblioteka Box2d, VS2013 nie tworzy pliku exe » 2015-05-12 20:27:54 Witam Mam problem z biblioteką Box2d. Postępowałem zgodnie z tym poradnikiem: https://aneelkkhatri.wordpress.com/2011/06/14/setting-up-box2d-library-in-visual-studio-c/
I wszystko było dobrze, aż do punktu "Testing the library" , a mianowicie projekt z przykładowym "HelloWorld.cpp" biblioteki Box2d nie kompilował się, ukazał się ten komunikat:
1>------ Kompilacja rozpoczęta: ProjektBox2D_Library, KonfiguracjaDebug Win32 ------ 1>HelloWorld.obj : error LNK2001: unresolved external symbol "public: virtual class b2Shape * __thiscall b2PolygonShape::Clone(class b2BlockAllocator *)const " (?Clone@b2PolygonShape@@UBEPAVb2Shape@@PAVb2BlockAllocator@@@Z) 1>HelloWorld.obj : error LNK2001: unresolved external symbol "public: virtual int __thiscall b2PolygonShape::GetChildCount(void)const " (?GetChildCount@b2PolygonShape@@UBEHXZ) 1>HelloWorld.obj : error LNK2019: unresolved external symbol "public: void __thiscall b2PolygonShape::SetAsBox(float,float)" (?SetAsBox@b2PolygonShape@@QAEXMM@Z) referenced in function _main 1>HelloWorld.obj : error LNK2001: unresolved external symbol "public: virtual bool __thiscall b2PolygonShape::TestPoint(struct b2Transform const &,struct b2Vec2 const &)const " (?TestPoint@b2PolygonShape@@UBE_NABUb2Transform@@ABUb2Vec2@@@Z) 1>HelloWorld.obj : error LNK2001: unresolved external symbol "public: virtual bool __thiscall b2PolygonShape::RayCast(struct b2RayCastOutput *,struct b2RayCastInput const &,struct b2Transform const &,int)const " (?RayCast@b2PolygonShape@@UBE_NPAUb2RayCastOutput@@ABUb2RayCastInput@@ABUb2Transform@@H@Z) 1>HelloWorld.obj : error LNK2001: unresolved external symbol "public: virtual void __thiscall b2PolygonShape::ComputeAABB(struct b2AABB *,struct b2Transform const &,int)const " (?ComputeAABB@b2PolygonShape@@UBEXPAUb2AABB@@ABUb2Transform@@H@Z) 1>HelloWorld.obj : error LNK2001: unresolved external symbol "public: virtual void __thiscall b2PolygonShape::ComputeMass(struct b2MassData *,float)const " (?ComputeMass@b2PolygonShape@@UBEXPAUb2MassData@@M@Z) 1>HelloWorld.obj : error LNK2019: unresolved external symbol "public: class b2Fixture * __thiscall b2Body::CreateFixture(struct b2FixtureDef const *)" (?CreateFixture@b2Body@@QAEPAVb2Fixture@@PBUb2FixtureDef@@@Z) referenced in function _main 1>HelloWorld.obj : error LNK2019: unresolved external symbol "public: class b2Fixture * __thiscall b2Body::CreateFixture(class b2Shape const *,float)" (?CreateFixture@b2Body@@QAEPAVb2Fixture@@PBVb2Shape@@M@Z) referenced in function _main 1>HelloWorld.obj : error LNK2019: unresolved external symbol "public: __thiscall b2World::b2World(struct b2Vec2 const &)" (??0b2World@@QAE@ABUb2Vec2@@@Z) referenced in function _main 1>HelloWorld.obj : error LNK2019: unresolved external symbol "public: __thiscall b2World::~b2World(void)" (??1b2World@@QAE@XZ) referenced in function _main 1>HelloWorld.obj : error LNK2019: unresolved external symbol "public: class b2Body * __thiscall b2World::CreateBody(struct b2BodyDef const *)" (?CreateBody@b2World@@QAEPAVb2Body@@PBUb2BodyDef@@@Z) referenced in function _main 1>HelloWorld.obj : error LNK2019: unresolved external symbol "public: void __thiscall b2World::Step(float,int,int)" (?Step@b2World@@QAEXMHH@Z) referenced in function _main 1>C:\Users\Felek\Documents\Visual Studio 2013\Projects\Box2D_Library\Debug\Box2D_Library.exe : fatal error LNK1120: 13 unresolved externals ========== Kompilacja: 0 zakończono powodzeniem, 1 zakończono niepowodzeniem, 0 zaktualizowano, 0 pominięto ==========
A to komunikat z debugowania(Ctrl+F5): Nazwa '"C:\Users\Felek\Documents\Visual Studio 2013\Projects\Box2D_Library\Debug \Box2D_Library.exe"' nie jest rozpoznawana jako polecenie wewnętrzne lub zewnętr zne, program wykonywalny lub plik wsadowy. Aby kontynuować, naciśnij dowolny klawisz . . .
Myślę, że to coś z linkerem ale próbowałem szukać na ten temat rozwiązania i nie mogłem znaleźć, więc do was zwracam się o pomoc :) Dodam, że mam drugą bibliotekę SFML i działa ona bez zarzutu, a w tym przykładowym kodzie "HelloWorld.cpp" z deklaracjami biblioteki Box2d w int main() po usunięciu całego ciała int main() program kompiluje się bez zarzutu, czyli problem tkwi z biblioteką Box2d. Pozdrawiam i proszę o pomoc. |
|
« 1 » |