Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML2] Pomysł na tworzenie animacji na mapie kafelkowej

Ostatnio zmodyfikowano 2015-05-17 21:59
Autor Wiadomość
qest43
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML2] Pomysł na tworzenie animacji na mapie kafelkowej
» 2015-05-16 12:01:41
Jeżeli mam tileset przykładowo tego typu http://i.stack.imgur.com/5z1KX.png i chcę jeszcze zrobić animacje do niektórych kafli, to jaki sposób byście proponowali? Przy tworzeniu kafla mogę podawać koordynaty do kafli które mają brać udział w animacji, czyli bezpośrednio wyciągać klatki animacji z tilesetu. Ale nie jestem pewny czy to odpowiedni pomysł, co o tym myślicie?
P-132337
colorgreen19
» 2015-05-16 13:29:02
Dużym minusem tilesetów jest to, że możesz zapełnić obraz z texturkami i potem jest problem bo albo bawisz sie w rozszerzanie obrazu albo kombinujesz z 2-gim lub n obrazem. Plus jest tego taki że oczywiscie wszystkie textury masz na jednym obrazku. Osobiście lepiej wg mnie byłoby trzymać każdą texutrę w osobnym obrazku i jej ewentualne "klatki animacji" też. Potem napisz sobie klase która bedzie obsługiwać animacje (oczywiscie z obsługą ile klatek, szybkość zmiany klatki, itp)

edit: ps, sf::Sprite ma funkcje SetColor() (o ile dobrze pamietam jej nazwe) która umożliwia ci np. sciemnienie obrazka (to tak apropo bo zauważyłem ze drzwi w czerwonej cegle są 3 razy tylko z róznym sciemnieniem ) ;)
P-132341
RazzorFlame
» 2015-05-16 17:52:16
Ale nie jestem pewny czy to odpowiedni pomysł, co o tym myślicie?
W twoim przypadku to odpowiedni pomysł. Możesz w pliku zapisywać koordynaty.
P-132358
qest43
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-05-17 21:59:33
Jednak robię 2 tilesety, jedna do statycznych obiektów, druga do animacji.
P-132439
« 1 »
  Strona 1 z 1