Sticky Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-02-08 18:32:25 wyświetlanie: textprintf_ex( bufor, font, 20, 20, makecol( 200, 200, 200 ), - 1, "x = %d, y = %d", LUDEK_X, LUDEK_Y ); masked_blit( ludek, bufor, tmp * ROZMIAR_LUDKA_X, dir * ROZMIAR_LUDKA_Y, LUDEK_X, LUDEK_Y, ROZMIAR_LUDKA_X, ROZMIAR_LUDKA_Y ); blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 ); clear_to_color( bufor, makecol( 255, 0, 255 ) ); blit( pole, bufor, 0, 0, 0, 0, 640, 480 );
i chodzenie: while( !key[ KEY_ESC ] ) { while( speed > 0 ) { if( tmp == 0 ) { if( key[ KEY_UP ] ) { tmp = 1; LUDEK_Y--; dir = DIR_UP; } if( key[ KEY_DOWN ] ) { tmp = 1; LUDEK_Y++; dir = DIR_DOWN; } if( key[ KEY_LEFT ] ) { tmp = 1; LUDEK_X--; dir = DIR_LEFT; } if( key[ KEY_RIGHT ] ) { tmp = 1; LUDEK_X++; dir = DIR_RIGHT; } speed--; } else if( tmp < 3 ) tmp++; else if( tmp >= 3 ) tmp = 0;
|
|
pekfos |
» 2010-02-08 18:37:42 w wyświetlaniu tmp na (tmp-1) zamień. coś źle napisałem.. wychodzisz poza bitmapę |
|
Sticky Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-02-08 18:41:11 tak ludzika nie widać w ogóle: masked_blit( ludek, bufor, tmp - 1 * ROZMIAR_LUDKA_X, dir * ROZMIAR_LUDKA_Y, LUDEK_X, LUDEK_Y, ROZMIAR_LUDKA_X, ROZMIAR_LUDKA_Y ); a tak podczas chodzenia wciąż miga, a po zatrzymaniu znika: masked_blit( ludek, bufor,( tmp - 1 ) * ROZMIAR_LUDKA_X, dir * ROZMIAR_LUDKA_Y, LUDEK_X, LUDEK_Y, ROZMIAR_LUDKA_X, ROZMIAR_LUDKA_Y ); |
|
pekfos |
» 2010-02-08 18:49:28 zostaw jak było wcześniej:) ile masz klatek w pliku?
|
|
Sticky Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-02-08 18:50:05 12 klatek, 3 na każdy kierunek |
|
pekfos |
» 2010-02-08 18:53:28 } else if( tmp < 2 ) tmp++; else if( tmp >= 2 ) tmp = 0; |
|
Sticky Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-02-08 18:55:55 ok nie miga :) dzięki za pomoc. |
|
pekfos |
» 2010-02-08 18:58:52 jak też mówiłem.. wychodzisz poza bitmapę:D teraz możesz zamknąć temat PS: na przyszłość: liczymy od zera else if( tmp < 3 ) tmp++; 2 jest mniejsze od 3 ale po zwiększeniu mamy 3 licząc od zera 4(klatka poza bitmapą) |
|
1 « 2 » 3 |