[allegro]chodzenie za pomocą myszki.
Ostatnio zmodyfikowano 2010-02-10 06:53
Sticky Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[allegro]chodzenie za pomocą myszki. » 2010-02-10 00:20:36 if( mouse_b == 1 ) { if( mouse_x > LUDEK_X ) { while( mxp > 10 ) { dir = DIR_RIGHT; LUDEK_X += 10; tmp = 1; } } if( mouse_x < LUDEK_X ) { while( mxp > 10 ) { dir = DIR_LEFT; LUDEK_X -= 10; tmp = 1; } } if( mouse_y > LUDEK_Y ) { while( myp > 10 ) { dir = DIR_DOWN; LUDEK_Y += 10; tmp = 1; } } if( mouse_y < LUDEK_Y ) { while( myp > 10 ) { dir = DIR_UP; LUDEK_Y += 10; tmp = 1; } } } napisałem coś takiego w pętli głównej i jak to odquote'uje to wszystko co w niej jest przestaje działać. co jest źle? |
|
DejaVu |
» 2010-02-10 00:32:49 |
|
Sticky Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-02-10 00:34:54 no to tak mam, i nie działa o_O |
|
malan |
» 2010-02-10 00:39:37 1. Nie zagnieżdżaj pętli pisząc grę, 2. Nie zagnieżdżaj pętli pisząc grę, a tym bardziej nieskończonych: while( mxp > 10 ) { dir = DIR_RIGHT; LUDEK_X += 10; tmp = 1; } Fajnie, ale co z mxp ? W pętli go nie ma. Uciekł? Zaginął? Porwali go?! |
|
Sticky Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-02-10 00:43:12 sorry, nie czaję xd int mxp = mouse_x - LUDEK_X; int myp = mouse_y - LUDEK_Y;
to chcesz zobaczyć?;> Co do nie zagnieżdzania pętli móglbyś to wyjaśnić? Nie wiem jak zrobić to wszystko w jednej pętli. Jestem początkującym. :/ |
|
malan |
» 2010-02-10 00:48:24 #include <iostream> int main() { int i = 0; while( i < 69 ) { std::cout << "Kiedy sie skoncze...? :(" << std::endl; std::cout << i << std::endl; } } Do kompilatora biegiem marsz ;p. Skompiluj sobie i pomyśl sobie co przeżywa ta biedna pętla :(. Tak w ogóle to do czego ta pętla? |
|
Sticky Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-02-10 00:51:24 nie muszę kompilwać bo widzę, że pętla nigdy się nie skończy bo i nigdy nie będzie większe niż 69. ale czy to miało mi pomóc? |
|
malan |
» 2010-02-10 00:54:35 To samo robisz w swoim programie...Przypatrz się uważnie :). |
|
« 1 » 2 3 4 |