Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[allegro]chodzenie za pomocą myszki.

Ostatnio zmodyfikowano 2010-02-10 06:53
Autor Wiadomość
Sticky
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[allegro]chodzenie za pomocą myszki.
» 2010-02-10 00:20:36
    
C/C++
if( mouse_b == 1 ) {
    if( mouse_x > LUDEK_X ) {
        while( mxp > 10 ) {
            dir = DIR_RIGHT;
            LUDEK_X += 10;
            tmp = 1;
        }
    }
    if( mouse_x < LUDEK_X ) {
        while( mxp > 10 ) {
            dir = DIR_LEFT;
            LUDEK_X -= 10;
            tmp = 1;
        }
    }
   
    if( mouse_y > LUDEK_Y ) {
        while( myp > 10 ) {
            dir = DIR_DOWN;
            LUDEK_Y += 10;
            tmp = 1;
        }
    }
    if( mouse_y < LUDEK_Y ) {
        while( myp > 10 ) {
            dir = DIR_UP;
            LUDEK_Y += 10;
            tmp = 1;
        }
    }
}

napisałem coś takiego w pętli głównej i jak to odquote'uje to wszystko co w niej jest przestaje działać. co jest źle?
P-13739
DejaVu
» 2010-02-10 00:32:49
C/C++
if( mouse_b == 1 ) {
    //...
}
P-13740
Sticky
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-02-10 00:34:54
no to tak mam, i nie działa o_O
P-13741
malan
» 2010-02-10 00:39:37
1. Nie zagnieżdżaj pętli pisząc grę,
2. Nie zagnieżdżaj pętli pisząc grę, a tym bardziej nieskończonych:
C/C++
while( mxp > 10 ) {
    dir = DIR_RIGHT;
    LUDEK_X += 10;
    tmp = 1;
}
Fajnie, ale co z mxp ? W pętli go nie ma. Uciekł? Zaginął? Porwali go?!
P-13742
Sticky
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-02-10 00:43:12
sorry, nie czaję xd
C/C++
int mxp = mouse_x - LUDEK_X;
int myp = mouse_y - LUDEK_Y;
to chcesz zobaczyć?;>
Co do nie zagnieżdzania pętli móglbyś to wyjaśnić? Nie wiem jak zrobić to wszystko w jednej pętli. Jestem początkującym. :/
P-13743
malan
» 2010-02-10 00:48:24
C/C++
#include <iostream>
int main() {
    int i = 0;
    while( i < 69 )
    {
        std::cout << "Kiedy sie skoncze...? :(" << std::endl;
        std::cout << i << std::endl;
    }
}
Do kompilatora biegiem marsz ;p. Skompiluj sobie i pomyśl sobie co przeżywa ta biedna pętla :(.
Tak w ogóle to do czego ta pętla?
P-13744
Sticky
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-02-10 00:51:24
nie muszę kompilwać bo widzę, że pętla nigdy się nie skończy bo i nigdy nie będzie większe niż 69. ale czy to miało mi pomóc?
P-13745
malan
» 2010-02-10 00:54:35
To samo robisz w swoim programie...Przypatrz się uważnie :).
P-13746
« 1 » 2 3 4
  Strona 1 z 4 Następna strona