Japonio Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Nauka bibliotek OpenGL czy DirectX , oraz gdzie ! » 2015-06-18 20:01:50 Jak w temacie od dłuższego czasu szukam odpowiednich kursów/książek/oraz czegokolwiek innego co pomogło by mi się nauczyć chodziarz podstaw jednej z tych bibliotek.... Korzystam z Microsoft Visual Stidio 2013 (najnowsze) , oraz z systemu Windows 8.1. Polecił by mi ktoś jakikolwiek kurs/książkę/etc. , która pomogła by mi zrozumieć podstawy jednej z tych bibliotek (Ps. Fajnie też by było gdyby zawierała informację jak zainstalować daną bibliotekę , z allegro oraz SDL nie miałem problemów) |
|
pekfos |
» 2015-06-18 20:11:17 Tu na stronie mamy dość rozbudowany kurs OpenGL. Po ogarnięciu podstaw biblioteki - dokumentacja. Aaargh..! |
|
Japonio Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-06-18 20:27:18 Ja rozumiem tylko moim problemem jest nieumiejętne zainstalowanie tej oto biblioteki ;/. Nie wiem czemu nie mogę sobie poradzić z instalacją jej , biorąc pod uwagę że instalacja SDL oraz Allegro przebiegła mi bez żadnych problemów. A jak się nie mylę na kursie nie ma umieszczonej informacji jak to zrobić i skąd pobrać biblioteki . |
|
pekfos |
» 2015-06-18 20:57:04 A musisz? Nie masz dołączonego OpenGL do kompilatora? |
|
Japonio Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-06-18 21:02:51 Nie mam po wpisaniu kodu :
#include <GL/glut.h> #include <stdlib.h>
void Display() { glClearColor( 1.0, 1.0, 1.0, 1.0 ); glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT ); glColor3f( 1.0, 0.0, 0.0 ); glBegin( GL_POLYGON ); glVertex3f( 0.0, 0.0, 0.0 ); glVertex3f( 0.0, 1.0, 0.0 ); glVertex3f( 1.0, 1.0, 0.0 ); glVertex3f( 1.0, 0.0, 0.0 ); glEnd(); glFlush(); glutSwapBuffers(); }
void Reshape( int width, int height ) { Display(); }
enum { EXIT };
void Menu( int value ) { switch( value ) { case EXIT: exit( 0 ); } }
int main( int argc, char * argv[] ) { glutInit( & argc, argv ); glutInitDisplayMode( GLUT_DOUBLE | GLUT_RGB ); glutInitWindowSize( 400, 400 ); glutCreateWindow( "Kwadrat 1" ); glutDisplayFunc( Display ); glutReshapeFunc( Reshape ); glutCreateMenu( Menu ); #ifdef WIN32 glutAddMenuEntry( "Wyjście", EXIT ); #else glutAddMenuEntry( "Wyjscie", EXIT ); #endif glutAttachMenu( GLUT_RIGHT_BUTTON ); glutMainLoop(); return 0; }
wyskakuje mi : 1>------ Build started: Project: Project6, Configuration: Debug Win32 ------ 1> Source.cpp 1>c:\users\marcin\documents\visual studio 2013\projects\project6\project6\source.cpp(7): fatal error C1083: Cannot open include file: 'GL/glut.h': No such file or directory ========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========
Jakieś pomysły? Może coś zrobiłem źle ? |
|
pekfos |
» 2015-06-18 21:25:59 |
|
Japonio Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-06-18 21:30:18 Mógłbym prosić o jakieś proste wytłumaczenie , krok po kroku , jak dołączyć to do projektu w Microsoft Visual Studio ? Gdyż dzisiaj próba odpalenia tych bibliotek zajęła mi cały dzień, a nie jestem pewien czy bym sobie z tym poradził (ostatnia próba podłączenia tego pod projekt skończyła się myślą o przejściu na DirectX ale zbyt mała ilość kursów nie przekonała mnie do nauki tej biblioteki , nie pierwszy raz zresztą ) |
|
pekfos |
» 2015-06-18 21:35:27 |
|
« 1 » 2 3 4 |