Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Nauka bibliotek OpenGL czy DirectX , oraz gdzie !

Ostatnio zmodyfikowano 2015-06-22 00:29
Autor Wiadomość
Japonio
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Nauka bibliotek OpenGL czy DirectX , oraz gdzie !
» 2015-06-18 20:01:50
Jak w temacie od dłuższego czasu szukam odpowiednich kursów/książek/oraz czegokolwiek innego co pomogło by mi się nauczyć chodziarz podstaw jednej z tych bibliotek.... Korzystam z Microsoft Visual Stidio 2013 (najnowsze) , oraz z systemu Windows 8.1. Polecił by mi ktoś jakikolwiek kurs/książkę/etc. , która pomogła by mi zrozumieć podstawy jednej z tych bibliotek (Ps. Fajnie też by było gdyby zawierała informację jak zainstalować daną bibliotekę , z allegro oraz SDL nie miałem problemów)
P-133736
pekfos
» 2015-06-18 20:11:17
Tu na stronie mamy dość rozbudowany kurs OpenGL. Po ogarnięciu podstaw biblioteki - dokumentacja.

chodziarz podstaw
Aaargh..!
P-133737
Japonio
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-06-18 20:27:18
Ja rozumiem tylko moim problemem jest nieumiejętne zainstalowanie tej oto biblioteki ;/. Nie wiem czemu nie mogę sobie poradzić z instalacją jej , biorąc pod uwagę że instalacja SDL oraz Allegro przebiegła mi bez żadnych problemów. A jak się nie mylę na kursie nie ma umieszczonej informacji jak to zrobić i skąd pobrać biblioteki .
P-133738
pekfos
» 2015-06-18 20:57:04
A musisz? Nie masz dołączonego OpenGL do kompilatora?
P-133740
Japonio
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-06-18 21:02:51
Nie mam po wpisaniu kodu :
C/C++
/*
(c) Janusz Ganczarski (Power)
http://www.januszg.hg.pl
JanuszG(małpeczka)enter.net.pl
*/

#include <GL/glut.h>
#include <stdlib.h>

// funkcja generująca scenę 3D

void Display()
{
    // kolor tła - zawartość bufora koloru
    glClearColor( 1.0, 1.0, 1.0, 1.0 );
   
    // czyszczenie bufora koloru
    glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT );
   
    // kolor kwadratu
    glColor3f( 1.0, 0.0, 0.0 );
   
    // początek definicji wielokąta
    glBegin( GL_POLYGON );
   
    // kolejne wierzchołki wielokąta
    glVertex3f( 0.0, 0.0, 0.0 );
    glVertex3f( 0.0, 1.0, 0.0 );
    glVertex3f( 1.0, 1.0, 0.0 );
    glVertex3f( 1.0, 0.0, 0.0 );
   
    // koniec definicji prymitywu
    glEnd();
   
    // skierowanie poleceń do wykonania
    glFlush();
   
    // zamiana buforów koloru
    glutSwapBuffers();
}

// zmiana wielkości okna

void Reshape( int width, int height )
{
    // generowanie sceny 3D
    Display();
}

// stałe do obsługi menu podręcznego

enum
{
    EXIT // wyjście
};

// obsługa menu podręcznego

void Menu( int value )
{
    switch( value )
    {
        // wyjście
    case EXIT:
        exit( 0 );
    }
}

int main( int argc, char * argv[] )
{
    // inicjalizacja biblioteki GLUT
    glutInit( & argc, argv );
   
    // inicjalizacja bufora ramki
    glutInitDisplayMode( GLUT_DOUBLE | GLUT_RGB );
   
    // rozmiary głównego okna programu
    glutInitWindowSize( 400, 400 );
   
    // utworzenie głównego okna programu
    glutCreateWindow( "Kwadrat 1" );
   
    // dołączenie funkcji generującej scenę 3D
    glutDisplayFunc( Display );
   
    // dołączenie funkcji wywoływanej przy zmianie rozmiaru okna
    glutReshapeFunc( Reshape );
   
    // utworzenie menu podręcznego
    glutCreateMenu( Menu );
   
    // dodatnie pozycji do menu podręcznego
    #ifdef WIN32
   
    glutAddMenuEntry( "Wyjście", EXIT );
    #else
   
    glutAddMenuEntry( "Wyjscie", EXIT );
    #endif
   
    // określenie przycisku myszki obsługującej menu podręczne
    glutAttachMenu( GLUT_RIGHT_BUTTON );
   
    // wprowadzenie programu do obsługi pętli komunikatów
    glutMainLoop();
    return 0;
}

wyskakuje mi :
1>------ Build started: Project: Project6, Configuration: Debug Win32 ------
1>  Source.cpp
1>c:\users\marcin\documents\visual studio 2013\projects\project6\project6\source.cpp(7): fatal error C1083: Cannot open include file: 'GL/glut.h': No such file or directory
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========
Jakieś pomysły? Może coś zrobiłem źle ?
P-133742
pekfos
» 2015-06-18 21:25:59
To tylko gluta nie masz, OpenGL masz.
http:/​/freeglut.sourceforge.net/ + dołączasz freeglut zamiast glut.
P-133745
Japonio
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-06-18 21:30:18
Mógłbym prosić o jakieś proste wytłumaczenie , krok po kroku , jak dołączyć to do projektu w  Microsoft Visual Studio ? Gdyż dzisiaj próba odpalenia tych bibliotek zajęła mi cały dzień, a nie jestem pewien czy bym sobie z tym poradził (ostatnia próba podłączenia tego pod projekt skończyła się myślą o przejściu na DirectX ale zbyt mała ilość kursów nie przekonała mnie do nauki tej biblioteki , nie pierwszy raz zresztą )
P-133748
pekfos
» 2015-06-18 21:35:27
Gdyż dzisiaj próba odpalenia tych bibliotek zajęła mi cały dzień
Cały dzień, robiąc nie wiadomo co, bo nawet nie wiedziałeś, jaką bibliotekę masz zainstalować.
http:/​/www.transmissionzero.co.uk​/software/freeglut-devel/, paczka dla MSVC, instalujesz jak wszystko inne.
P-133749
« 1 » 2 3 4
  Strona 1 z 4 Następna strona