Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Problem z ładowaniem dźwięku

Ostatnio zmodyfikowano 2010-02-22 01:20
Autor Wiadomość
Geno
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] Problem z ładowaniem dźwięku
» 2010-02-13 21:03:18
Najpierw powiem dla tych którzy widzieli że prosiłem o pomoc że udało się i wychodze na prostą - moja prosta gierka w allegro ma menu główne!
Ale wszystko ma swoje minusy.
Powoli ulepszałem menu (podświetlanie, własny kursor) aż w końcu doszedłem do dźwięku. Jak pewnie się domyślacie poległem.
Nie ma sensu żebym pisał cały kod mojej gry, bo spisałem CAŁY kod z tutoriala o dźwięku w allegro do innego folderu aby sprawdzić czy o mój błąd bo coś źle wpisałem, czy może coś nie tak z plikami. Wywala mi błąd że nie można załadować dźwięku.
Zanim zaczniecie komentować że musiałem źle plik zrobić to powiem tak:
plik ma nazwe jak w tutorialu, to znaczy warkot01 (albo, bo też próbowałem - warkot01.wav)
Raczej jest to w formacie wav ponieważ - ikonka jest taka sama jak Windows Wave Sound Format

Jakieś pomysły? Nie wiem co mogę jeszcze napisać, więc zadawajcie pytania śmiało
P-13857
Geno
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-02-13 21:43:37
nie umiem zrobić takiej ładnej tabelki na program, ale wpisze od int main() do momentu w którym wyświetla się błąd:
C/C++
int main()
{
    allegro_init();
   
    install_keyboard();
    install_timer();
    install_mouse();
    install_sound( DIGI_AUTODETECT, MIDI_AUTODETECT, "" );
    set_volume( 225, 225 );
   
    set_color_depth( 32 );
    set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 1024, 768, 0, 0 );
   
    BITMAP * bufor = NULL;
    BITMAP * menu = NULL;
    BITMAP * czychceszwyjsc = NULL;
    SAMPLE * dzwiek = NULL;
   
    laduj_kursor();
   
    menu = create_bitmap( 1024, 768 );
    menu = load_bmp( "Menu Glowne.bmp", default_palette );
    czychceszwyjsc = create_bitmap( 300, 100 );
    czychceszwyjsc = load_bmp( "czychceszwyjsc.bmp", default_palette );
    bufor = create_bitmap( 1024, 768 );
    dzwiek = load_sample( "muzyka.wav" );
    if( !dzwiek )
    {
        set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
        allegro_message( "nie mogę załadować dzwieku !" );
        allegro_exit();
        return 0;
    }
Proszę nie mówcie mi że mogłem coś tam z czymś lepiej zrobić, bo jestem debiutantem i tylko chce pomocy z dźwiękiem. Wiem że reszte mógłbym o wiele poprawić, że zrobiłem pewnie pare niepotrzebnych rzeczy ale jak wszystko skończe to zacznę powoli niszczyć literówki
P-13862
malan
» 2010-02-13 22:08:32
plik ma nazwe jak w tutorialu, to znaczy warkot01 (albo, bo też próbowałem - warkot01.wav)
dzwiek = load_sample( "muzyka.wav" );
muzyka.wav ?
P-13864
Geno
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-02-13 22:15:04
a tak, zapomniałem. W programie w którym próbowałem to odpalić po raz pierwszy oraz na początku próbowania tego w mojej gierce miało to nazwe warkot01. Potem próbowałem kombinować i zmieniłem to na muzyka albo muzyka.wav
W każdym razie to nie ma nic wspólnego z problemem - za każdym razem zmieniałem nazwe pliku na taką jak w kodzie programu
P-13866
Geno
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-02-13 22:17:49
a możecie powiedzieć czy (jak w tutorialu) muzyka ma mieć długość 0.5 sekundy? Bo ta muzyczka ma "trochę" więcej (jest to mój ulubiony soundtrack - 50 minut ma)
P-13867
DejaVu
» 2010-02-14 00:43:14
Soundtrack 50min... czytaj 500MB. Jeśli myślisz, że zmiana rozszerzenia *.mp3 na *.wav załatwia sprawę to się mylisz. Nazwy plików nie mają znaczenia. Informują one tylko użytkownika w jakim formacie są dane skompresowane.
P-13872
Geno
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-02-14 00:56:51
no dobra, a w tutorialu jest podane że można używać formatu mp3 jeśli się ma jakieś biblioteki zewnętrzne czy jakoś tak. Możesz podać z kąd mam je wziąść? Bo wolałbym nie konwertować pliku bo to może mi troszkę jakość pogorszyć.
P-13873
DejaVu
» 2010-02-14 01:19:15
Jakość się traci konwertując z wave'a do mp3, a nie z mp3 do wave'a.
P-13874
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona