Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Modyfikowanie enuma z innej klasy

Ostatnio zmodyfikowano 2015-07-16 16:08
Autor Wiadomość
bingo009
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Modyfikowanie enuma z innej klasy
» 2015-07-16 16:08:43
Witam was serdecznie, wprawdzie pisze gre, ale jest to problem językowy. Otóż dla przypomnienia SFML pisze prostego Snake. Do niego mam specjalną klasę. W tej klasie mam enuma, który definiuje kierunek poruszania się węża. W tej samej klasie mam też utworzoną zmienną, która korzysta z tego enuma. No i teraz w drugiej klasie(głównej, zajmuje się rysowaniem itd.) chciałbym zmodyfikować właśnie tą zmienną z tej klasy. Jak to zrobić? Próbowałem w oczywisty sposób, jak:
C/C++
Snake.direction = UP;

No, ale oczywiście wywala mi, że UP nie jest zdefiniowany. Jak to zrobić? Chciałbym, też, żeby robiła to specjalna metoda, która przyjmuje argument właśnie w tym enumie. Czyli zależy mi na wywołaniu w stylu:
C/C++
Snake.setDirection( UP );

Z góry dzięki za pomoc.

Edit: Dobra, problem rozwiązany. Robi się to w ten sposób:
C/C++
Snake.direction = CSnake::UP;

Podobne wywołanie jest do metody, która przyjmuje argumenty w tym enumie.
P-134761
« 1 »
  Strona 1 z 1