Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML] Losowy ruch postaci

Ostatnio zmodyfikowano 2015-07-28 01:10
Autor Wiadomość
Salin
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML] Losowy ruch postaci
» 2015-07-27 22:58:26
Witam, pisze sobie ostatnio bardzo prostego klikacza, ale doszedłem do momentu, w którym potrzebuję funkcjonalności jaką jest losowy ruch. Napisałem do tego prostą funkcje:
C/C++
Vector2f Zmienne::losuj()
{
    srand( time( NULL ) );
    float a, b;
    b =( rand() % 5 ) + 1;
    a =( rand() % 5 ) + 1;
    Vector2f ruchy( a, b );
   
    return ruchy;
}

jednak, gdy próbuję jej użyć w następujący sposób:
obj.move( Zmienne::losuj );
, to dostaje następujący błąd kompilacji:
error C3867: 'Zmienne::losuj': function call missing argument list; use '&Zmienne::losuj' to create a pointer to member
I tu moje pytanie. Czy jestem w stanie użyć wektora, który przyjmuje sobie dwie wartości, a potem go użyć w metodzie, która również przyjmuje dwie wartości, czy może po prostu funkcja którą napisałem nie ma najmniejszego sensu w tym przypadku? 
P-135314
Lora
» 2015-07-27 23:25:54
A gdzie nawiasy? Zmienne::losuj to adres funkcji. A srand(time(NULL)) używa się (w większości przypadków) tylko raz na początku programu.
P-135321
Salin
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-07-28 01:10:48
Okej, dziękuje ślicznie, działa. Na przyszłość zamiast zakładać temat z takimi pierdołami zwyczajnie przyjrzę się temu co napisałem. Chociaż przyznaje, że trochę mnie zmyliło używanie wektorów, bo robiłem to pierwszy raz. Jeśli chodzi o srand(time(NULL)), to jestem tego świadom, ale potrzebowałem tego tylko w jednym miejscu, i nie mam zamiaru już więcej wykorzystywać tej funkcjonalności, więc stwierdziłem, że i po co to umieszczać poza funkcją.
P-135325
« 1 »
  Strona 1 z 1