Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro 5] Problem z minimapą w grze - wydajność

Ostatnio zmodyfikowano 2015-08-02 19:21
Autor Wiadomość
centurionix
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro 5] Problem z minimapą w grze - wydajność
» 2015-07-28 14:34:00
Witam! Podczas pisania gry w bibliotece allegro 5 natrafiłem na pewien problem którego nie jestem w stanie rozwiązać, mianowicie fatalną wydajność gry po dodaniu minimapy. Otóż napisałem sobie skrypt wyświetlający całą planszę gry (100x100 kafelków, co daje łącznie 10000 pól) w pomniejszonej wersji w dolnym prawym rogu w okienku o szerokości i wysokości 100 pikseli. Niestety, wyświetlanie w każdym obiegu pętli gry 10000 pikseli z osobna sprawia, że gra działa o wiele wolniej niż powinna.

Czy istnieje jakiś sposób, żeby mapa np. aktualizowała się tylko co dwie sekundy zaś całą resztę czasu nie była odświeżana? Gdybym po prostu dał jej wyświetlanie co parę sekund to mrugnęłaby tylko użytkownikowi na krótką chwilkę, a ja chcę żeby była cały czas widoczna. A może da się zrobić tak, aby ten określony fragment ekranu czyścił się tylko co parę sekund?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
P-135342
pekfos
» 2015-07-28 17:58:03
Wyświetlaj co te 2 sekundy na osobną bitmapę i tą bitmapę wyświetlaj w normalnym rysowaniu.
P-135355
Gabes
» 2015-07-28 20:51:55
Mini mapa jest krotnościom mapy głównej, a więc utwórz sobie bitmapę 100x100 na niej nanieś kafelki pomniejszone, a obiekty reprezentuj odpowiednim kolorem(piksela), wyświetlasz później tylko bitmape.
Aby odciążyć procesor stwórz sobie pętlę główną wykorzystując zdarzeń(timer).


 
P-135364
centurionix
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-08-02 19:21:41
Okej dzięki za porady, wypróbuję :)
P-135614
« 1 »
  Strona 1 z 1