Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Scrollowanie mapy

Ostatnio zmodyfikowano 2010-02-21 18:40
Autor Wiadomość
Geno
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] Scrollowanie mapy
» 2010-02-21 16:47:24
Najpierw wyjaśnie sytuacje.

Zrobiłem taką proto tibie (grafika znośna, wszystko było ok pod względem technicznym) ale pojawił się problem.
No dobra, mogłem kontynuować, ale gra w której świat składa się z pięćdziesięciu map i każda zaczyna się po wejściu w jakiś punkt jest troszkę słaba. Nie chciałem kontynuować bo nawet w mojej najstarszej grze istnieje przewijanie świata(nie wiem jak to się fachowo nazywa).

Dlatego mam teraz pytanie (szukałem odpowiedzi ale jakoś nic nie mogę wymyślić ani znaleść).
Jak mam zrobić przewijanie świata? Tzn. postać jest zawsze w środku ekranu, zamiast przemieszczać się, przemieszcza się świat.
Jakbym to umiał to byłoby pięknie.
Żeby nie było (jak to mi już mówiono tutaj) że nie chce mi się szukać rozwiązać powiem o czym myślałem.

Tworze plik z setkami danych, każde odpowiada za jakiś teren. Mój program go odczytuje i wczytuje do jakiejś bitmapy ogromny świat. Potem wybieram tylko fragmęt o wymiarach 800 na 800 z tej bitmapy. Ten fragmęt to x i y (pozycje gracza) +/- 400. I postać jest w środku i otacza go fajny świat.
Czy to jest możliwe do zrobienia? Jak? Czy są jakieś inne sposoby? Tylko żeby nie były zbyt trudne i nie wymagały za dużo pamięci do tego.

Byłbym wdzięczny za każdą wskazówke, z góry dziękuje.
           GW
P-14006
pixelmaster
» 2010-02-21 17:10:34
P-14007
Geno
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-02-21 18:40:32
Dzięki wielkie. Może część jest troszkę zagmatwana ale to działa.

Mam nadzieje że uda mi się kiedyś skończyć mój projekt (narazie to co chwile mam problemy ;D )
P-14010
« 1 »
  Strona 1 z 1