[Allegro] Spadający klocek
Ostatnio zmodyfikowano 2008-07-29 15:54
Spilner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] Spadający klocek » 2008-07-29 11:52:13 Mam pytanie: Czemu ten klocek nie spada #include <allegro.h> int main() { allegro_init(); install_keyboard(); install_timer(); set_color_depth( 8 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 800, 600, 0, 0 ); set_palette( default_palette ); install_mouse(); BITMAP * bufor = NULL; BITMAP * klocek = NULL; bufor = create_bitmap( 800, 600 ); if( !bufor ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "Nie ma bufora" ); allegro_exit(); return 0; } klocek = load_bmp( "obrazek.bmp", default_palette ); if( !klocek ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "Error" ); allegro_exit(); return 0; } int klocek_x = 128, klocek_y = 30; while( !key[ KEY_ESC ] ) { if( klocek_y == 550 ) klocek_y++; clear_to_color( bufor, makecol( 0, 0, 0 ) ); masked_blit( klocek, bufor, 0, 0, klocek_x, klocek_y, klocek->w, klocek->h ); show_mouse( bufor ); blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 800, 600 ); } show_mouse( NULL ); destroy_bitmap( klocek ); destroy_bitmap( bufor ); remove_timer(); allegro_exit(); return( 0 ); } END_OF_MAIN(); |
|
DejaVu |
» 2008-07-29 13:08:31 Przez tą linijkę: if( klocek_y == 550 ) klocek_y++; |
|
Spilner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-07-29 13:27:19 to jak ty byś to zrobił |
|
DejaVu |
» 2008-07-29 13:34:50 Zacznij od kursu C++ - brak Ci elementarnych podstaw programowania skoro nie rozumiesz tej linijki, którą wkleiłem. |
|
Spilner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-07-29 15:47:11 taki banalny błąd dzięki Piotrek
A jeszcze jedno czy znasz funkcje która losuje liczbę z przedziału np. 20 do 300 |
|
DejaVu |
» 2008-07-29 15:54:29 int wartosc = rand() %( 300 - 20 + 1 ) + 20; ; |
|
« 1 » |