Odwoływanie się do klasy z zewnętrzengo pliku
Ostatnio zmodyfikowano 2015-09-10 17:04
matka5432 Temat założony przez niniejszego użytkownika  | 
Odwoływanie się do klasy z zewnętrzengo pliku » 2015-09-10 14:24:13 W jaki sposób stworzyć klasę w innym pliku, tak aby program mógł z niej pobrać zmienne za pomocą wskaźnika? Oto moje próby: Plik utt.h: class klasa { public:     int a = 5;     int b = 10; };
  Plik main.cpp: #include <iostream> #include <utt.h> using namespace std;
 
 
  int main() {     klasa obiekt;     cout << "Hello World" << endl;     cout << "klasa" << obiekt.a + obiekt.b << endl;               return 0; }
  Niestety nie mogę wywołać klasy. Oto błędy kompilacji:  C:\Users\Mariusz\Desktop\Bjelesz\Programowanie\utt.h|1|error: expected unqualified-id before 'public'| C:\Users\Mariusz\Desktop\Bjelesz\Programowanie\main.cpp||In function 'int main()':| C:\Users\Mariusz\Desktop\Bjelesz\Programowanie\main.cpp|9|error: 'klasa' was not declared in this scope| C:\Users\Mariusz\Desktop\Bjelesz\Programowanie\main.cpp|9|error: expected ';' before 'obiekt'| C:\Users\Mariusz\Desktop\Bjelesz\Programowanie\main.cpp|11|error: 'obiekt' was not declared in this scope| ||=== Build failed: 4 error(s), 0 warning(s) (0 minute(s), 0 second(s)) ===|
 
  | 
 | 
carlosmay  | 
» 2015-09-10 14:40:08 #include <utt.h>   Źle dodany plik nagłówkowy. Powinno być w cudzysłowie.  | 
 | 
matka5432 Temat założony przez niniejszego użytkownika  | 
» 2015-09-10 15:16:04 Nic to nie zmienia. Te same błędy.  | 
 | 
carlosmay  | 
» 2015-09-10 15:20:08 Kod jest OK. Tylko ten nagłówek. (visual)(code::blocks) Wyczyść dane kompilacji i skompiluj na nowo, może jakiś błąd. Jaki kompilator?
  Pokaż jak użyłeś cudzysłów.
  Edit: Wcześniej nie zauważyłem, rozszerzenie *.hpp dla pliku *.cpp.  | 
 | 
matka5432 Temat założony przez niniejszego użytkownika  | 
» 2015-09-10 16:48:53 Już wiem czemu nie działało. Wpsiałem "utt.h", ale kompilator kompilował tak jak by stary kod i nie widział zmian. Musiałem zamknąć code blocks, otworzyć main.cpp na nowo i dopiero "zauważył" zmiany w kodzie.  | 
 | 
carlosmay  | 
» 2015-09-10 17:04:52 Nie musisz restartować code::, wystarczy rebuild i powinno "chodzić".
   | 
 | 
|  « 1 »  |