Stworzenie koła o efekcie światła w SMFL
Ostatnio zmodyfikowano 2015-09-24 23:36
shadow999 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Stworzenie koła o efekcie światła w SMFL » 2015-09-24 09:19:53 Witam, tak jak w temacie, czy da się stworzyć powiedzmy białe koło, którego kolor przechodziłby powoli w czerń-środek biały, potem coraz mniejsze natężenie koloru. Z trójkątem i VertexArray sprawa byłaby banalna, a tu nie wiem jak to określić. Koło oczywiście mogę stworzyć shapem ale co z kolorem? |
|
1aam2am1 |
» 2015-09-24 11:03:15 uint32_t count = 24;
vertices_.resize( count + 2 );
for( std::size_t i = 0; i < count; ++i ) { vertices_[ i + 1 ].position = getPoint( i, count, this->light_source_->radius_ ); } vertices_[ count + 1 ].position = vertices_[ 1 ].position;
vertices_[ 0 ] = vertices_[ 1 ]; insideBounds_ = vertices_.getBounds();
vertices_[ 0 ].position.x = insideBounds_.left + insideBounds_.width / 2; vertices_[ 0 ].position.y = insideBounds_.top + insideBounds_.height / 2;
for( std::size_t i = 0; i < count + 2; ++i ) { vertices_[ i ].color = sf::Color( this->light_source_->color_[ 0 ].r, this->light_source_->color_[ 0 ].g, this->light_source_->color_[ 0 ].b, 255 ); } vertices_[ 0 ].color = sf::Color( this->light_source_->color_[ 0 ].r, this->light_source_->color_[ 0 ].g, this->light_source_->color_[ 0 ].b, this->light_source_->color_[ 0 ].a );
Jest to fragment mojej klasy. Do oświetlenia na początku była to tylko modyfikacja klasy sf::Circle |
|
shadow999 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-09-24 23:36:59 Dzięki za odpowiedź, w końcu zdecydowałem się jednak na użycie obramówek koła z coraz mniejszą alphą. Efekt prac nad cieniami: http://zapodaj.net/411d9c1de03a5.jpg.html |
|
« 1 » |