Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Allegro - smuga za obraziem

Ostatnio zmodyfikowano 2010-03-14 10:32
Autor Wiadomość
tomkowy
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Allegro - smuga za obraziem
» 2010-03-13 17:54:08
Ostatnio zacząłem uczyć się allegro i gdy dodaje obrazek (w tym przypadku jest to zwykły biały kwadracik) to gdy nim poruszam za pomocą strzałek, zostaje po nim biała smuga. Czy wie może ktoś jak zrobić aby jej nie było?
P-14975
Elaine
» 2010-03-13 18:02:04
Odrysować tło w miejscu, w którym wcześniej był obiekt?
P-14976
dmx81
» 2010-03-13 18:55:37
jak rysujesz? na screen? na bufor? w zaleznosci od tego, na co rysujesz, wyczysc przed kazdym nastepnym narysowaniem, jest w kursie jak wiec przeczytaj uwaznie

w zaleznosci bedzie to
//poprawka tutaj
clear_to_color(bufor, makecol(...,...,...) gdzie w miejsce kropek od 0 do 255, za bufor moze byc screen, a jesli uzywasz palety kolorow mniej niz ee chyba 16 bitow, nie stosuje sie makecol, ale konkretny kolor pod postacia cyfry o ile dobrze pamietam, jak pisalem, doczytaj uwaznie kurs
P-14981
tomkowy
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-03-13 19:55:20
No tak znalazłem w kursach, ale tam jest to rysowane na buforze, a jeśli u mnie jest to rysowane na obrazku to to nie przeszkadza?
P-14985
szyx_yankez
» 2010-03-13 20:04:31
Nie.
P-14988
dmx81
» 2010-03-13 20:34:12
musisz sobie zawsz wyobrazic, co tak naprawde sie dzieje.
ostatnim wyjsciowym etapem jest rysowanie na ekranie - to co faktycznie widzimy, a co na nim narysujemy, zalezy od nas.
na pewno bedziemy rysowali:
BITMAP* obrazek1

do tego dobrze jest

BITMAP* BUFOR

no i SCREEN

powiedzmy ze bufor to jakas kartka papieru, a na nia naklejamy nasz obrazek1
teraz to skanujemy w skanerze, kartka ktora otrzymamy w skanerze, to bedzie to, co widac na ekranie. jesli teraz wyczyscimy bufor (czyli zamazujemy go np na jakis kolor) a rysowanie obrazka na bufor nie bedzie umieszczone w petli, to po czyszczeniu bufora, zostaje tylko zeskanowana kartka w kolorze bufora.
jesli zas wracajac do kartki z naklejonym obrazkiem, rysujemy ponownie obrazek (inne wpolrzedne) to tak jakby doklejamy znowu obrazek na kartke... jesli kartka wczesniej nie byla czyszczona, wynikiem bedzie ... wiesz juz co :)

to samo tyczy sie np rysowania na innej bitmapie, mozesz obiekty np BITMAP* pieniazek1 i pieniazek2 narysowac na bitmapie MAPA - jesli nie sa one ruchome, wszytsko jest ok, bo to jakby nakleic jeden obrazek na drugi, ale jesli one sie porusza, to zostanie smuga po poruszeniu, ewentualnie sie powieli obrazek... a jesli wyczyscimy nasza bitmape mapa - wtedy nie bedzie ona zawierala nic, procz koloru - oczywisci nie beda rozmazywaly sie ani powielaly pieniazki, ale zniknie rysunek mapy, trzeba wtedyby go wgrac znowu MAPA=load_bmp("mapa", default_palette). te czynnosc przewaznie robimy na samym poczatku programu, jednorazowo, przed petla glowna programu, dlatego wyczyszczenie jakiegokolwiek obrazka konczyloby sie jego wymazaniem - z buforem jest inaczej, jego czyscimy, gdyz na niego wlasnie ciagle cos rysujemy - czyli naklejamy te nasze obrazki, a jesli wymazemy obrazek, to tak jakbysmy wygumowali, a pozniej wklejali puste obrazki (ewentualnie jakiegos koloru)

mam nadzieje, ze zrozumiale napisalem, nie wiem, czy potrzebnie przy okazji tego problemu, ale mam nadzieje, ze cokolwiek wyjasnilo :)
P-14991
tomkowy
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-03-14 10:32:00
Poradziłem sobie dzięki za pomoc, miałem w złej kolejności nałożone obrazki.
P-15000
« 1 »
  Strona 1 z 1