[C++] Pętla Do While kończy się niespodziewanie - prosze o pomoc z warunkiem petli
Ostatnio zmodyfikowano 2015-12-01 13:59
carlosmay |
» 2015-11-28 20:11:07 Bo miałeś zanegować całość a nie tylko pierwszy człon. |
|
gz08 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-11-28 20:22:13 Nie działa dalej - dowolny ruch gracza nr. 2 kończy pętle |
|
Bornegio |
» 2015-11-28 21:08:29 Musisz dać warunek, że pola są różne od 0. Bo teraz algorytm programu wygląda tak
Wszystkie pola mają 0 -> gracz 1 wykonuje ruch, zmienia wartosc pola wybranego przez gracza (np. 5) -> gracz drugi wykonuje ruch, zmienia wartość pola wybranego przez gracza (np. 2) -> sprawdza, czy warunek zwycięstwa nie został spełniony
W przełożeniu na wygląd planszy wygląda to następująco
000 000 020 000 -> 010 -> 010 000 000 000
potem sprawdza, czy jakieś 3 takie same cyfry nie występują w jednej linii i okazuje się, że są 3 zera w pionie. Dlatego liczby przy porównywaniu muszą być różne od 0. Nie musisz dawać tego do każdego pola, tylko do pierwszego sprawdzanego w każdym warunku, bo z automatu pozostałe też nie mogą być zerem. |
|
gz08 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-11-29 16:47:34 Jak mówiłeś tak zrobiłem :-) . Walnąłem jeszcze If'a pomiędzy ruchem gracza nr. 1, a gracza nr. 2 z podobnym warunkiem jak ten w do...while który przerywa wykonywanie pętli gdyby gracz nr. 1 wypełnił warunki zwycięstwa przed ruchem gracza nr. 2. Zaraz wyśle cały kod po tych przeróbkach, bo narazie skanuje komputer i jestem zmuszony pisać z telefonu. |
|
gz08 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-12-01 13:59:27 Działa, zdążyłem sprawdzić zanim mi komputer padł - z tego powodu kodu nie wyśle. Dziękuje wszystkim za pomoc, zamykam temat. |
|
1 2 « 3 » |