Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] Pętla Do While kończy się niespodziewanie - prosze o pomoc z warunkiem petli

Ostatnio zmodyfikowano 2015-12-01 13:59
Autor Wiadomość
carlosmay
» 2015-11-28 20:11:07
Bo miałeś zanegować całość a nie tylko pierwszy człon.
P-141028
gz08
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-11-28 20:22:13
Nie działa dalej - dowolny ruch gracza nr. 2 kończy pętle
P-141030
Bornegio
» 2015-11-28 21:08:29
Musisz dać warunek, że pola są różne od 0. Bo teraz algorytm programu wygląda tak

Wszystkie pola mają 0 -> gracz 1 wykonuje ruch, zmienia wartosc pola wybranego przez gracza (np. 5) -> gracz drugi wykonuje ruch, zmienia wartość pola wybranego przez gracza (np. 2) -> sprawdza, czy warunek zwycięstwa nie został spełniony

W przełożeniu na wygląd planszy wygląda to następująco

000       000       020
000  ->  010  ->  010
000       000       000

potem sprawdza, czy jakieś 3 takie same cyfry nie występują w jednej linii i okazuje się, że są 3 zera w pionie. Dlatego liczby przy porównywaniu muszą być różne od 0. Nie musisz dawać tego do każdego pola, tylko do pierwszego sprawdzanego w każdym warunku, bo z automatu pozostałe też nie mogą być zerem.
P-141036
gz08
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-11-29 16:47:34
Jak mówiłeś tak zrobiłem :-) .
Walnąłem jeszcze If'a pomiędzy ruchem gracza nr. 1, a gracza nr. 2 z podobnym warunkiem jak ten w do...while który przerywa wykonywanie pętli gdyby gracz nr. 1 wypełnił warunki zwycięstwa przed ruchem gracza nr. 2. Zaraz wyśle cały kod po tych przeróbkach, bo narazie skanuje komputer i jestem zmuszony pisać z telefonu.
P-141099
gz08
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-12-01 13:59:27
Działa, zdążyłem sprawdzić zanim mi komputer padł - z tego powodu kodu nie wyśle. Dziękuje wszystkim za pomoc, zamykam temat.
P-141227
1 2 « 3 »
Poprzednia strona Strona 3 z 3