Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

allegro - rotate_sprite a animacja

Ostatnio zmodyfikowano 2010-04-02 00:20
Autor Wiadomość
dmx81
Temat założony przez niniejszego użytkownika
allegro - rotate_sprite a animacja
» 2010-04-01 02:43:50
witam. mam animowana postac, zalezy mi teraz na jej "pochyleniu" podczas ruchu - no i mam poki co do wyboru
- pochylac pojedyncza klatke (czyli bez animacji - odpada)
-narysowac wszytskie mozliwe klatki animacji we wszytskich przewidzianych mozliwosciach (np 5 roznych pochylen x 2 strony ruchu * 10 klatek animacji - raczej odpada, zbyt czasochlonne jak na teraz)

a szukam czegos, co by pochylalo mi wybrana klatke, a w rotate_sprite nie mam do wyboru klatki, jedynie bitmape, polozenie i kat obrotu - jest moze jakas inna funkcja? ewentualnie inne zastosowanie tej?
P-15666
szyx_yankez
» 2010-04-01 07:46:02
C/C++
BITMAP * sprite[ 10 ];
for( int i = 0; i < 10; i++ )
     sprite[ i ] = NULL;
//load itd.
int Nr_frame( 0 );
//while
Nr_frame++;
if( Nr_frame == 100 ) Nr_frame = 0;

if( Nr_frame > 0 && Nr_frame < 10 )
rotate_sprite( bufor, sprite[ 1 ], x, y, itofix( kat * 256 / 360 ) )
//itd do 10 klatki np.
P-15667
dmx81
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-04-01 15:14:07
ale do tego rozwiazania bede musial "pociac" bitmape na pojedyncze klatki i wtedy wgrac je przez load_bmp no nie? pewnie tak, szukalem czegos, aby bez ingerencji w obrazek dalo sie zrobic, ale jak nie ma wyjscia, to trzeba bedzie chyba tak...
P-15675
szyx_yankez
» 2010-04-01 16:43:44
Niekoniecznie, możesz także powycinać poprzez  funkcję 'blit' na osobne bufory.
P-15681
dmx81
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-04-01 21:49:12
no tak:) wyswietlic na bufory o podobnej wielkosci pojedyncze klatki calej bitmapy, a pozniej ladowac odpowiednie bufory i je pochylac - nie pomyslalem o tym, dzieki za pomysl:)
P-15689
dmx81
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-04-02 00:20:20
a w miedzy czasie doszedlem do chyba bardziej optymalnego rozwiazania:
wystarczy jeden BITMAP* sprite, do ktorego przez blit wyswietlam poprostu dany wycinek obrazka, wg zaleznosci licznik_klatek*szerokosc obrazka, a juz na buforze go pochylam przez rotate, dzieki za "inspiracje" :)
P-15692
« 1 »
  Strona 1 z 1