allegro - rotate_sprite a animacja
Ostatnio zmodyfikowano 2010-04-02 00:20
dmx81 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
allegro - rotate_sprite a animacja » 2010-04-01 02:43:50 witam. mam animowana postac, zalezy mi teraz na jej "pochyleniu" podczas ruchu - no i mam poki co do wyboru - pochylac pojedyncza klatke (czyli bez animacji - odpada) -narysowac wszytskie mozliwe klatki animacji we wszytskich przewidzianych mozliwosciach (np 5 roznych pochylen x 2 strony ruchu * 10 klatek animacji - raczej odpada, zbyt czasochlonne jak na teraz)
a szukam czegos, co by pochylalo mi wybrana klatke, a w rotate_sprite nie mam do wyboru klatki, jedynie bitmape, polozenie i kat obrotu - jest moze jakas inna funkcja? ewentualnie inne zastosowanie tej? |
|
szyx_yankez |
» 2010-04-01 07:46:02 BITMAP * sprite[ 10 ]; for( int i = 0; i < 10; i++ ) sprite[ i ] = NULL;
int Nr_frame( 0 );
Nr_frame++; if( Nr_frame == 100 ) Nr_frame = 0;
if( Nr_frame > 0 && Nr_frame < 10 ) rotate_sprite( bufor, sprite[ 1 ], x, y, itofix( kat * 256 / 360 ) )
|
|
dmx81 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-04-01 15:14:07 ale do tego rozwiazania bede musial "pociac" bitmape na pojedyncze klatki i wtedy wgrac je przez load_bmp no nie? pewnie tak, szukalem czegos, aby bez ingerencji w obrazek dalo sie zrobic, ale jak nie ma wyjscia, to trzeba bedzie chyba tak... |
|
szyx_yankez |
» 2010-04-01 16:43:44 Niekoniecznie, możesz także powycinać poprzez funkcję 'blit' na osobne bufory.
|
|
dmx81 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-04-01 21:49:12 no tak:) wyswietlic na bufory o podobnej wielkosci pojedyncze klatki calej bitmapy, a pozniej ladowac odpowiednie bufory i je pochylac - nie pomyslalem o tym, dzieki za pomysl:) |
|
dmx81 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-04-02 00:20:20 a w miedzy czasie doszedlem do chyba bardziej optymalnego rozwiazania: wystarczy jeden BITMAP* sprite, do ktorego przez blit wyswietlam poprostu dany wycinek obrazka, wg zaleznosci licznik_klatek*szerokosc obrazka, a juz na buforze go pochylam przez rotate, dzieki za "inspiracje" :) |
|
« 1 » |