Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[OGL] Ładowaniu tekstur z 1 kanałem (skala szarości)

Ostatnio zmodyfikowano 2016-02-22 09:41
Autor Wiadomość
fokusx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[OGL] Ładowaniu tekstur z 1 kanałem (skala szarości)
» 2016-02-13 12:37:30
Witam,
utworzyłem plik PNG z 1 kanałem - skala szarości (8 bitów).
Jak wczytać tą teksturę, by nie konwertować skali szarości na kanały R, G, B ?

Z tego co doczytałem GL_LUMINANCE tak właśnie działa, czy raczej 3 argument poniższej funkcji?
glTexImage2D( GL_TEXTURE_2D, 0, GL_RGBA8, Width, Height, 0, GL_LUMINANCE, GL_UNSIGNED_BYTE, FreeImage_GetBits( dib ) );


btw.
Jaki stosować format pliku graficznego zawierającego maskę tekstury? TGA?
Czy może stworzyć własny format i dodać do niego surowe dane (bez kompresji)?
P-144807
pekfos
» 2016-02-21 18:44:12
Jeśli OpenGL nie ma konwertować obrazu na RGB, podaj GL_LUMINANCE także jako internal format.

Jaki stosować format pliku graficznego zawierającego maskę tekstury? TGA?
Czy może stworzyć własny format i dodać do niego surowe dane (bez kompresji)?
Skąd takie pytanie?
P-145130
DejaVu
» 2016-02-22 09:41:24
na Twoim miejscu wczytywalbym pliki png 32 bitowe, a nie optymalizowal uzycie karty graficznej do 8 bitów per pixel.
P-145149
« 1 »
  Strona 1 z 1