[OGL] Ładowaniu tekstur z 1 kanałem (skala szarości)
Ostatnio zmodyfikowano 2016-02-22 09:41
fokusx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[OGL] Ładowaniu tekstur z 1 kanałem (skala szarości) » 2016-02-13 12:37:30 Witam, utworzyłem plik PNG z 1 kanałem - skala szarości (8 bitów). Jak wczytać tą teksturę, by nie konwertować skali szarości na kanały R, G, B ? Z tego co doczytałem GL_LUMINANCE tak właśnie działa, czy raczej 3 argument poniższej funkcji? glTexImage2D( GL_TEXTURE_2D, 0, GL_RGBA8, Width, Height, 0, GL_LUMINANCE, GL_UNSIGNED_BYTE, FreeImage_GetBits( dib ) ); btw. Jaki stosować format pliku graficznego zawierającego maskę tekstury? TGA? Czy może stworzyć własny format i dodać do niego surowe dane (bez kompresji)? |
|
pekfos |
» 2016-02-21 18:44:12 Jeśli OpenGL nie ma konwertować obrazu na RGB, podaj GL_LUMINANCE także jako internal format. Jaki stosować format pliku graficznego zawierającego maskę tekstury? TGA? Czy może stworzyć własny format i dodać do niego surowe dane (bez kompresji)? |
Skąd takie pytanie? |
|
DejaVu |
» 2016-02-22 09:41:24 na Twoim miejscu wczytywalbym pliki png 32 bitowe, a nie optymalizowal uzycie karty graficznej do 8 bitów per pixel. |
|
« 1 » |