Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Problem w prawidłowym zaprojektowaniu symulatora bankomatu.

Ostatnio zmodyfikowano 2016-03-19 16:09
Autor Wiadomość
emSon
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Problem w prawidłowym zaprojektowaniu symulatora bankomatu.
» 2016-03-18 15:51:13
Cześć.
Tworzę sobie prosty symulator bankomatu. Napisałem klasę Transakcja, w której zawarłem trzy metody: Wpłać(numer konta, ilość gotówki), Wypłać(numer konta, ilość gotówki) oraz Transferuj(numer konta, numer konta, ilość gotówki).
Potem pomyślałem, że lepiej rozdzielić to na 3 klasy: WpłataTransakcja, WypłataTransakcja, TransferTransakcja. Jednak teraz nie ma między nimi żadnego powiązania, bo ich funkcje Zleć() przyjmują różne argumenty i nie można zawrzeć jej w jakimś interfejsie. Jakbyście to rozwiązali? Wrócić do tej grubej funkcji transakcja, zostawić tak jak teraz, czy może inne rozwiązanie?
P-146153
carlosmay
» 2016-03-18 16:09:01
Albo dodaj klasę pomocniczą, albo wróć do projektu z jedną klasą.
Problem rozbija się o konto użytkownika, które musi być dostępne dla każdej transakcji.
Konto to można udostępnić dziedzicząc klasę pomocniczą przez pozostałe klasy,
lub wrócić do poprzedniego pomysłu.
P-146154
michal11
» 2016-03-19 01:09:31
Chyba będzie potrzebne więcej szczegółów żeby ci lepiej doradzić.
Moim zdaniem rozwiązanie z 3 klasami jest bez sensu.
Napisz więcej jak chcesz żeby program działał, co chcesz przechowywać, jak transakcje mają się "komunikować" z innymi klasami i jakie to maja być klasy.
Może też trochę kodu pomoże nam zrozumieć twój problem i lepiej doradzić.
P-146180
emSon
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-03-19 16:09:03
Zdecydowałem się wrócić do rozwiązania z jedną klasą. Dzięki za pomoc carlosmay.
P-146211
« 1 »
  Strona 1 z 1