Problem z sterowaniem strzałkami po 2-wymiarowej dynamicznej tablicy struktur
Ostatnio zmodyfikowano 2016-03-26 18:49
macmik Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Problem z sterowaniem strzałkami po 2-wymiarowej dynamicznej tablicy struktur » 2016-03-26 18:49:32 Hej, problem jest z funkcją w grze saper odpowiadającą za ruch po dynamicznej dwuwymiarowe tablicy struktur za pomocą strzałek, więcej szczegółów jest w komentarzu nad funkcją. Dodam, że jestem raczej początkujący w programowaniu. Za wszelką pomoc bardzo dziękuję bo męczę się z tym od dłuższego czasu :/
void ruch( pola **& t, nowagra & nowagra1 ) { bool koniec = false; int aktualny_x = 0, aktualny_y = 0; while( koniec == false ) { system( "cls" ); cout << aktualny_x << " " << aktualny_y; cout << endl; cout << " "; for( int j = 0; j < nowagra1.M; j++ ) cout << "----"; cout << endl; for( int i = 0; i < nowagra1.N; i++ ) { for( int j = 0; j < nowagra1.M; j++ ) { if( j == 0 ) cout << "| "; if( t[ i ][ j ].odkryte == true ) cout << t[ i ][ j ].wartosc << " | "; } cout << '\n'; } cout << " "; for( int j = 0; j < nowagra1.M; j++ ) cout << "----"; cout << endl; unsigned char znak = getch(); switch( znak ) { case 13: t[ aktualny_x ][ aktualny_y ].odkryte = true; if( t[ aktualny_x ][ aktualny_y ].wartosc == 9 ) { cout << t[ aktualny_x ][ aktualny_y ].wartosc; koniec = true; break; } else break; case 27: koniec = true; break; case 224: znak = getch(); switch( znak ) { case 72: aktualny_x--; if( aktualny_x < 0 ) aktualny_x = nowagra1.N - 1; break; case 80: aktualny_x++; if( aktualny_x > nowagra1.N - 1 ) aktualny_x = 0; break; case 75: aktualny_y--; if( aktualny_y < 0 ) aktualny_y = nowagra1.M - 1; break; case 77: aktualny_y++; if( aktualny_y > nowagra1.M - 1 ) aktualny_y = 0; break; } } } }
|
|
« 1 » |