Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Pisanie profesjonalnej gry 2D - czyli czego tak naprawdę muszę się nauczyć?

Ostatnio zmodyfikowano 2017-09-09 23:28
Autor Wiadomość
Isharoth
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Pisanie profesjonalnej gry 2D - czyli czego tak naprawdę muszę się nauczyć?
» 2016-07-01 16:26:06
Witam.

Potrzebuję kogoś, kto nakierowałby mnie czego muszę się nauczyć do napisania pełnoprawnej gry 2D. Jako przykład mogę podać grę Stardew Valley.

Zanim opiszę dokładnie czego oczekuję od siebie i co chcę dokładnie osiągnąć (oprócz przykładu który podałem wyżej) zaznaczę, że wiem jak długa i ciężka droga mnie czeka, tym bardziej jeśli chcę pracować sam.

Zacząłem uczyć się C++, jednak już wiem, że sama podstawowa wiedza o tym języku nie będzie wystarczająca, dlatego chciałbym, żeby ktoś (najlepiej osoba, która ma doświadczenie) nakierował mnie czego mam się uczyć, w jakich programach pisać, jakie kursy czytać i czy kupić jakieś pomoce do nauki (np. książki).

Chciałbym pisać grę pod DirectX, stworzyć silnik od podstaw tak, żebym mógł nie miał później problemów z jego modyfikacją, szczególnie przy ewentualnym patchowaniu gry. Najlepiej, żeby był też przyjazny w modyfikacji dla innych osób. Chciałbym też przy okazji zdobyć wiedzę i doświadczenie, które w razie niepowodzenia pomogłyby mi znaleźć pracę jako programista.

Czy przydadzą mi się jeszcze jakieś inne języki? Czy kurs C++ na tej stronie jest wystarczający? Czego uczyć się po C++?

Wiem, że to duże wymagania jak na początkującego programistę, ale nie wszystko chcę od razu zrobić. Chcę tylko wiedzieć do czego dążyć i ułożyć sobie jakiś plan.
P-149586
Gibas11
» 2016-07-01 20:00:17
Krótka lista, subiektywne, ktoś może się nie zgodzić.
- SFML
- OpenGL zamiast DirectX
- Lua
- Przechowywanie danych, XML albo JSON
- Ficzery C++11, b. przydatne
- Dużo matmy

//edit
Chyba że oczekujesz ogólników, jeśli tak to:
- Matematyka
- Algorytmika
:)
P-149596
Isharoth
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-07-01 21:47:44
Dziękuję. To wystarczy. Chyba, że ktoś ma jeszcze jakieś uwagi, albo wie gdzie mogę się tego wszystkiego nauczyć. Za każdą pomoc będę wdzięczny.
P-149599
Gibas11
» 2016-07-01 22:16:26
- SFML - dokumentacja + kurs tutaj
- OpenGL zamiast DirectX - google, jest ich dużo więc wybierz co Ci pasuje
- Lua - Strona Lua
- Przechowywanie danych, XML albo JSON - Google, też wiele opcji
- Ficzery C++11, b. przydatne - cpp0x i dokumentacja
- Dużo matmy - ucz się na bieżąco, po prostu googlaj gdy nie wiesz jak coś policzyć
P-149600
Szymon2727
» 2016-07-26 15:14:15
O rany co Ty z tą matmą xd

Przede wszystkim ściągnij dowolną grę 2D i popatrz sobie na jej budowę.
To daje sporo do myślenia, nawet najprostsza klasa ma swój własny plik.
Dane zamiast je przechowywać w programie są pobierane z pliku txt - dzięki
temu można w łatwy sposób pozmieniać wiele rzeczy w grze - no, ale to nie
zawsze jest przecież potrzebne. XML i JSON jest praktycznie zawsze - zazwyczaj
to parę plików.

OpenGL to jedna z najszybszych bibliotek jakie znam, ale nie należy do tych łatwych
bibliotek jak sfml.

Lua? Jest stosowana przy modowaniu gry.
P-150267
Gibas11
» 2016-07-26 18:20:31
No w takim ogl nie umiejąc matmy dużo nie zdziałasz. W SFML też, chyba że lubisz sobie zapychać kod skopiowanymi funkcjami których nie rozumiesz. ;) Bez matmy na poziomie min. 1. klasy liceum można mieć problemy przy znajdowaniu punktu na okręgu, o transformacjach itp. nie ma nawet co mówić.

Poza tym Lua jest nie tylko do modowania. Nie ma np. żadnego sensu pisać AI itp. w C++.
Ps. To co mówiłeś o pobieraniu kodu gier, to o czym mówisz tyczy się każdego większego projektu i warto o tym pamiętać.
P-150271
Nazgul
» 2017-02-09 19:58:55
Jeszcze obsługa samego okna w którym ta gra ma się znajdować;)

WinAPI kurs na cpp0x
GLUT, lub podobne np. freeGLUT  kursu nie znam, ale znajdziesz na 100% mnóstwo projektów w necie
GLFW - moim zdaniem najlepsza opcja, aktualna, wciąż rozwijana, pełna dokumentacja, najwięcej możliwości, ale jak się nie jest w temacie to może być trudniej żeby się odnaleźć niż w freeglucie
P-157558
Saran
» 2017-02-10 17:07:56
No to chyba kwestia subiektywna, dla mnie OpenGL jest łatwiejszy niż SFML, pozwala też na znacznie większą swobodę.
P-157577
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona