Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Unable to open file - sfml

Ostatnio zmodyfikowano 2016-07-14 18:12
Autor Wiadomość
Crax
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Unable to open file - sfml
» 2016-07-13 18:56:15

Krótko i na tema.

Końcówka projektu gry, ostanie funkcje do napisanie, małe poprawki etc...
I nagle natrafiam na problem, w żaden ze sposobów nie mogą załadować textury do metody.


void Game::lvl()
{
    Texture Open, Close;
    Sprite open, close;
 
    if (!Open.loadFromFile("‪‪‪[link]"))
    {
        MessageBox(NULL, "Lvl texture o", "ERROR", NULL);
        return;
    }
 
    if (!(Close.loadFromFile("‪[link]")))
    {
        MessageBox(NULL, "Lvl texture c", "ERROR", NULL);
        return;
    }
 
    //open.setTexture(Open);
    //open.setOrigin(32, 32);
 
    //close.setTexture(Close);
    //close.setOrigin(32, 32);
 
    bool menu = false;
 
    Level level;
 
    int o = 96;
 
    while (!menu)
    {
        Event event;
        while (window.pollEvent(event))
        {
            if (event.type == Event::KeyReleased && event.key.code == Keyboard::Escape)
            {
                menu = true;
            }
        }
 
        for (int i = 0; i < 5; i++)
        {
            open.setPosition(o + 128 * i, 64 + 96);
 
            window.clear(Color::Black);
 
            window.draw(background);
 
            window.draw(open);
 
            window.display();
        }
    }
 
    state = MENU;
}

W żaden sposób nie mogę jednak załadować textury, grafika .png (potem próbowałem także .jpg), link poprawny (sprawdzałem zarówno z \\ i / ). Przy kompilacji metody komunikat:

failed to load image / reason unable to open file

Można by powiedzieć że potem było już tylko gorzej...

Próbowałem różnych opcji:

- ładowanie z folderu roboczego (w ustawieniach wszystko ok)
- ładownie innego pliku, inne rozszerzenie
- ładowanie textury w innej metodzie
- reset IDE, reset systemu, ostatecznie reinstal IDE (VS 2015, SFML v2.3.2 dodany do pustego projektu przez NuGet)
Dodatkowo zmiana innych plików, lokalizacji, pomimo że w kodzie wszystko jest ok, problem ten sam.

Nic z wymienionych metod nie pomogło, proszę o pomoc, nie wiem jak sobie z tym problemem poradzić.
P-149911
Gibas11
» 2016-07-13 19:30:16
Link brzmi jakbyś chciał to wczytać z adresu w internecie… chcesz?
Btw nie używaj
using namespace sf;
.
P-149915
Crax
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-07-13 20:07:03
Link - do pliku w folderze z grafiką, potem wszystkie elementy przeniosłem do folderu roboczego, próbowałem także ładować z pulpitu i tak jak pisałem dalej nic...

Głupio to zabrzmi ale, ale tak wiem...
- Brak komentarzy
- złe nazwy zmiennych np "o"
- używanie przestrzeni nazw...

No ale szczerze na razie traktuje to jako mniejszy problem...
P-149916
marcolo2307
» 2016-07-13 20:23:41
Próbowałeś wczytać z ścieżki bezwzględnej?
P-149917
Crax
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-07-13 20:44:31
Tak próbowałem :)
P-149920
marcolo2307
» 2016-07-13 20:59:21
W innych miejscach możesz załadować tekstury?
P-149922
Crax
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-07-14 01:15:51
Nie w innych miejscach nie mogę, wcześniej było to możliwe teraz już nie.
Po stworzeniu nowego projektu wszystko działa...
No prawie, po dodaniu plików z tego projektu dalej ten sam problem...
P-149933
mateczek
» 2016-07-14 01:42:54
Przy kompilacji metody komunikat:
failed to load image / reason unable to open file

Nie znam się na tej bibliotece, jednak dziwi mnie to, że ładowanie obrazka zgłasza błąd na etapie kompilacji. Błąd powinien być na etapie wykonania chyba??

Zobacz takie ustawienia w codeblocks. Ja to wyklikałem na google więc może być źle ale chodzi mi byś sprawdził ustawienia katalogu roboczego
"Project -> Properties -> Build targets -> [name of target] -> Execution working dir"
P-149934
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona