SFML - maksymalna wielkość tablicy (dwuwymiarowej)
Ostatnio zmodyfikowano 2016-08-10 18:23
2dpcpl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
SFML - maksymalna wielkość tablicy (dwuwymiarowej) » 2016-08-10 00:52:34 Witam, czy ktoś mi może powiedzieć, jaki jest maksymalny rozmiar tablicy w C++ (dla zmiennej typu sf::Sprite w SFML'u)? Problem polega na tym, że jeżeli chcę wygenerować tablicę sf::Sprite spr_world[ 5000 ][ 1000 ]; to wszystko działa (chociaż zajmuje 1,4GB RAM'u). Ale jeśli chcę utworzyć tablicę dwukrotnie większą, np. sf::Sprite spr_world[ 10000 ][ 1000 ]; albo jeszcze większą, to program się nie kompiluje. Nie ma konkretnego błędu, kompilator wyrzuca jakieś krzaczki, że w innych plikach coś jest nie tak, po prostu się nie kompiluje. Na czym polega problem? Jak dużą siatkę (tablicę dwuwymiarową) mogę tutaj stworzyć? Ile pamięci ona zajmie? |
|
Gibas11 |
» 2016-08-10 13:16:38 Problem polega na tym, że jeżeli chcę wygenerować tablicę [...] |
Problem polega na tym, że chcesz wygenerować taką tablicę i jeszcze zrobić to na sztywno w kodzie. //edit: A jak dużą? Zajmie x*y*sizeof(sf::Sprite) bajtów, ile się zmieści zależy już od sprzętu. Tak czy inaczej to złe podejście. |
|
2dpcpl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-08-10 18:23:32 |
|
« 1 » |