Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

SFML - maksymalna wielkość tablicy (dwuwymiarowej)

Ostatnio zmodyfikowano 2016-08-10 18:23
Autor Wiadomość
2dpcpl
Temat założony przez niniejszego użytkownika
SFML - maksymalna wielkość tablicy (dwuwymiarowej)
» 2016-08-10 00:52:34
Witam, czy ktoś mi może powiedzieć, jaki jest maksymalny rozmiar tablicy w C++ (dla zmiennej typu sf::Sprite w SFML'u)?

Problem polega na tym, że jeżeli chcę wygenerować tablicę
sf::Sprite spr_world[ 5000 ][ 1000 ];
to wszystko działa (chociaż zajmuje 1,4GB RAM'u).
Ale jeśli chcę utworzyć tablicę dwukrotnie większą, np.
sf::Sprite spr_world[ 10000 ][ 1000 ];
albo jeszcze większą, to program się nie kompiluje. Nie ma konkretnego błędu, kompilator wyrzuca jakieś krzaczki, że w innych plikach coś jest nie tak, po prostu się nie kompiluje.

Na czym polega problem? Jak dużą siatkę (tablicę dwuwymiarową) mogę tutaj stworzyć? Ile pamięci ona zajmie?
P-150698
Gibas11
» 2016-08-10 13:16:38
Problem polega na tym, że jeżeli chcę wygenerować tablicę [...]
Problem polega na tym, że chcesz wygenerować taką tablicę i jeszcze zrobić to na sztywno w kodzie.

//edit: A jak dużą? Zajmie x*y*sizeof(sf::Sprite) bajtów, ile się zmieści zależy już od sprzętu. Tak czy inaczej to złe podejście.
P-150707
2dpcpl
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-08-10 18:23:32
Ogólnie zakładałem zrobienie czegoś coś będzie mi ładować mapę z pliku do siatki i chciałem to zrobić na tablicy.
Znalazłem jednak lepsze rozwiązanie. Podaje link dla zainteresowanych https://www.youtube.com/watch​?v=O7lVymlZMy0&index=27​&list=PLHJE4y54mpC5j_x90UkuoMZOdmmL9-_rg
P-150714
« 1 »
  Strona 1 z 1