Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 2.4.0] - Sprite-y się nie wyświetlają.

Ostatnio zmodyfikowano 2016-08-14 16:54
Autor Wiadomość
Tomek66678
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML 2.4.0] - Sprite-y się nie wyświetlają.
» 2016-08-14 15:43:47
Tak jak wyżej ^^

Zacząłem swoją przygodę z SFML i mam problem z wyświetlaniem spritów.
Mam taki program:
C/C++
#include <SFML/Graphics.hpp>
#include <SFML/Window.hpp>

int main( int argc, char ** argv )
{
    sf::RenderWindow window( sf::VideoMode( 800, 600, 32 ), "Okno", sf::Style::Default ); while( window.isOpen() )
    {
        sf::Texture texture;
        texture.loadFromFile( "C:\Kurs SFML\bin\Debug\ball.png" );
       
        sf::Sprite sprite;
        sprite.setTexture( texture );
       
        sf::Event event;
        while( window.pollEvent( event ) )
        {
            if( event.type == sf::Event::Closed )
                 window.close();
           
            if( event.type == sf::Event::KeyPressed && event.key.code == sf::Keyboard::End )
                 window.close();
           
            if( sf::Keyboard::isKeyPressed( sf::Keyboard::Escape ) )
                 window.close();
           
        }
        window.clear( sf::Color::Black );
        window.draw( sprite );
        window.display();
    }
    return 0;
}

Wyświetla się okno z czarnym tłem, ale obrazka ni ma. :(
Próbowałem użyć ścieżki bezpośredniej, jak i samej nazwy.

Próbowałem też programu z kursu (Oczywiście z podmienieniem adresu obrazka):
http://cpp0x.pl/kursy​/Kurs-SFML-2-x-C++/Podstawy​/Wczytywanie-tekstur-i-rysowani​e-sprajtow​/473
Ale również sprite się nie wyświetla.

Jeżeli to ważne używam środowiska Code::Blocks 16.01
SFML 2.4.0 (GCC 4.9.2 TDM (SJLJ) - 32-bit)




P-150841
Tomek66678
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-08-14 15:51:41
Z góry przepraszam. To jest mój pierwszy temat na forum ;)
P-150842
marcolo2307
» 2016-08-14 16:22:51
\ to znak specjalny. Używaj albo / albo podwójne \\. Pojedynczego \ używa się do np. nowej linii '\n'.
P-150843
Tomek66678
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-08-14 16:30:48
Dziękuje działa, ale jak sprawić żeby wczytywał obraz bez całkowitej ścieżki(z katalogu roboczego), bo jak wpisuje "ball.png" jest taki problem jak poprzednio.
P-150844
marcolo2307
» 2016-08-14 16:50:48
ball.png musi znajdować się w tym samym pliku co .exe. Jeśli korzystasz z Code::Blocks, domyślnie plik musi się znajdować w głównym katalogu (z projektem C::B).
P-150845
Tomek66678
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-08-14 16:54:01
Dziękuje bardzo. Wszystko OK. :)
P-150846
« 1 »
  Strona 1 z 1