Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

"silnik" kalkulatora ;)

Ostatnio zmodyfikowano 2016-11-04 18:41
Autor Wiadomość
pajdas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
"silnik" kalkulatora ;)
» 2016-11-02 12:16:24
Mam pomysł na program dzięki ktoremu będzie można tworzyć np. Menu, proste programy z użyciem biblioteki graficznej itp.
W takim programie będzie można pisać kod.
Zainicjalizowanie takiego kompilatora do programu to dla mnie prawdziwa zagadka.
Proszę o wyjaśnienie jak się robi takie "silniki".
Poza tym zastanawiam się nad nauką programowania czy silnika np. Unreal.
Przecież wszystkie gry tworzy się w silnikach a nie na "gołym" kodzie...proszę o wyjaśnienie
P-153244
pekfos
» 2016-11-02 14:52:01
Silnik to przede wszystkim biblioteka - bazowy kod który wszystko implementuje. Ty chyba masz na myśli edytory, które są do tego dołączane. No są, IDE wspomagające używanie biblioteki silnika i pomagające w tworzeniu konfiguracji i zasobów. Wszystko i tak sprowadza się do napisania kodu używającego danej biblioteki i może jeszcze jakichś plików konfiguracyjnych. Dla prostych zastosowań, tworzenie tego wszystkiego to przerost formy nad treścią - nie uzyskasz w ten sposób czegoś łatwiejszego w użyciu niż po prostu pisanie kodu. Jeśli naprawdę chcesz, zacznij od sensownego interfejsu biblioteki i jej implementacji - to i tak musisz zrobić. Potem dopiero możesz się zastanawiać, czy jest w użyciu tej biblioteki coś, co można zautomatyzować, by wytwarzanie aplikacji było łatwiejsze.
P-153247
pajdas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-11-02 15:29:48
Ok, dziękuję.
Ale jak zrobić prosty program w konsoli który w czyta kod np. int=10;cout<<x; i wyświetli 10. Chodzi oczywiście o dopisywanie kodu w programie
P-153251
pekfos
» 2016-11-02 15:34:46
Ale jak zrobić prosty program w konsoli który w czyta kod np. int=10;cout<<x; i wyświetli 10.
To nie będzie prosty program.
P-153253
pajdas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-11-02 16:33:20
Czy trzeba będzie jakoś dziedziczyć klasy kompilatora... Idę w dobrą stronę?
No chyba tak działają silniki...ustawiasz elementy na scenie 2d/3d, program tworzy plik z którego będzie wczytywac mapy a ty programujesz to pisząc np. funkcje.
Nie mam na ten temat pojęcia, poprawcie mnie jako mowie źle...
Wiele początkujących osób pisze jak zrobić silnik gry ;) xd a nie wiedzą jak działa. Od tego trzeba chyba zacząć ;)
P-153255
michal11
» 2016-11-02 16:56:28
Nie chce cię za bardzo zniechęcać ale jak będziesz miał odpowiednie umiejętności do napisania tego rodzaju programów to nie będziesz musiał zadawać takich pytań na forum. Nawet jeżeli ci tu opiszemy dokładnie jak stworzyć silnik to i tak nic nie da bo tego nie ogarniesz bo to nie jest programik na kilka funkcji czy klas tylko ogromny projekt który pisze sztab ludzi z dużym doświadczeniem przez kilka lat.

Btw. ma takiej możliwości żeby dziedziczyć po klasach kompilatora w swoim programie.
P-153256
pekfos
» 2016-11-02 17:24:19
Wiele początkujących osób pisze jak zrobić silnik gry ;) xd a nie wiedzą jak działa. Od tego trzeba chyba zacząć ;)
Wiele początkujących pyta, jak napisać niestworzone rzeczy. Silniki, klony gier AAA, itd. Prawie że nigdy to do niczego nie prowadzi, a usłyszenie, że dzieli cię n lat nauki od zaczęcia takiego projektu, statystycznie nie jest motywujące. Gdyby tylko te tematy były częstsze, byłby pewnie na nie paragraf w zasadach zakładania tematów.

jak będziesz miał odpowiednie umiejętności do napisania tego rodzaju programów to nie będziesz musiał zadawać takich pytań
Amen.
P-153258
pajdas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-11-02 18:51:45
Nadal nie uzyskałem odpowiedzi na czym polega dodanie opcji pisania kodu do programu. Jeżeli bym wiedział jak zrobić taki program to nie zadawałbym takiego pytania - tak napisałeś wcześniej, to oczywiste. Kiedy człowiek czegoś nie wie to pyta, taka jest jego natura...zadaję takie pytanie bo NIE wiem jak zrobić taki program, nie wiem co mam szukać, nie wiem gdzie znajdę odpowiedz... Chce od was tylko kierunku w który mam iść żeby to poznać, poznać zasadę działania, logikę kodu...chyba temat "silników" jest z lekka przejedzony przez młodych "programistów" z powodu prezentacji swoich ambicji i zamiarów ponad wytrwałość. Proszę bardzo o racjonalną odpowiedz a nie o zepchnięcie na drugi plan, argumentując to swoją wiedzą i niedoświadczeniem pytającego
P-153262
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona