[Allegro, C++] Tworzenie "ściany".
Ostatnio zmodyfikowano 2010-05-24 23:58
lemis.aryl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro, C++] Tworzenie "ściany". » 2010-05-18 12:05:21 Mam postać i chciałbym stworzyć ścianę przez którą nie może ta postać przejść(np. ma się poruszać w labiryncie). Jak zrobić coś takiego? |
|
DejaVu |
» 2010-05-18 13:39:41 Użyj algorytmu kolizji - ściana jest jednym obiektem, a postać drugim. |
|
lemis.aryl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-05-18 18:29:51 Narysowałem linię: hline(screen, 10,10,200, makecol(255,0,0)). Mój obiekt to kropka, a kropka_x i kropka_y to jego współrzędne. Jest to jeden piksel. Czy tak ma wyglądać kolizja? I co ma robić jeśli warunek jest prawdziwy? if( kropka_y == 10 && kropka_x > 10 && kropka_x < 200 ) { } |
|
filipesq |
» 2010-05-18 20:57:28 W środku instrukcji warunkowej dajesz żeby ruchomy obiekt się zatrzymał albo cofnął o 1px do tyłu. |
|
lemis.aryl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-05-18 21:14:58 Próbowałem zrobić tak: if( kropka_y == 10 && kropka_x > 10 && kropka_x < 200 ) { kropka_y++; } Moja kropka czasami się cofa, a czasami przechodzi przez ścianę. Co jest nie tak? A jak zrobić żeby się zatrzymała? |
|
kamillo121 |
» 2010-05-18 21:19:06 Po prostu odejmujesz wektor przesunięcia , a to że przechodzi przez ścianę to dlatego, że nie zawsze kropka znajdzie się idealnie nad tą ścianą/przeszkodą (po drugie twój warunek wszystkich możliwość kolizji nie obejmuje) , poczytaj lepiej o kolizjach tak jak mówił Pan Piotr |
|
lemis.aryl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-05-18 21:32:28 A gdzie mogę dowiedzieć się czegoś więcej o kolizjach? I jakie mogą być jeszcze kolizje tych dwóch obiektów? |
|
kamillo121 |
» 2010-05-18 21:36:30 Nie chciałbym być złośliwy ale w google jest masa artykułów o tym, np na lazyfoo.net jest kilka sposobów na kolizje , co prawda do sdl ale to nie problem przenieść na allegro , po drugie w google ciekawe wynik są po wpisaniu szukanego hasła :D np. http://www.flipcode.com/archives/Theory_Practice-Issue_01_Collision_Detection.shtmlnp kolizja może być w punkcie innym niż obejmuje to w warunku i co wtedy ? kolizja będzie tylko w jednym punkcie z góry ustalonym ? takie coś nie ma sensu |
|
« 1 » 2 |