Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro, C++] Tworzenie "ściany".

Ostatnio zmodyfikowano 2010-05-24 23:58
Autor Wiadomość
lemis.aryl
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro, C++] Tworzenie "ściany".
» 2010-05-18 12:05:21
Mam postać i chciałbym stworzyć ścianę przez którą nie może ta postać przejść(np. ma się poruszać w labiryncie). Jak zrobić coś takiego?
P-16937
DejaVu
» 2010-05-18 13:39:41
Użyj algorytmu kolizji - ściana jest jednym obiektem, a postać drugim.
P-16938
lemis.aryl
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-05-18 18:29:51
Narysowałem linię: hline(screen, 10,10,200, makecol(255,0,0)).
Mój obiekt to kropka, a kropka_x i kropka_y to jego współrzędne.
Jest to jeden piksel.

Czy tak ma wyglądać kolizja? I co ma robić jeśli warunek jest prawdziwy?
C/C++
if( kropka_y == 10 && kropka_x > 10 && kropka_x < 200 )
{
    // co tutaj?
}
P-16943
filipesq
» 2010-05-18 20:57:28
W środku instrukcji warunkowej dajesz żeby ruchomy obiekt się zatrzymał albo cofnął o 1px do tyłu.
P-16949
lemis.aryl
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-05-18 21:14:58
Próbowałem zrobić tak:
C/C++
if( kropka_y == 10 && kropka_x > 10 && kropka_x < 200 ) {
    kropka_y++;
    //kropka_y+=15;       //z tymi wariantami też próbowałem
    //kropka_y=15;        //efekt jest ten sam
}
Moja kropka czasami się cofa, a czasami przechodzi przez ścianę. Co jest nie tak?
A jak zrobić żeby się zatrzymała?
P-16952
kamillo121
» 2010-05-18 21:19:06
Po prostu odejmujesz wektor przesunięcia , a to że przechodzi przez ścianę  to dlatego, że nie zawsze kropka znajdzie się idealnie nad tą ścianą/przeszkodą (po drugie twój warunek wszystkich możliwość kolizji nie obejmuje) , poczytaj lepiej o kolizjach tak jak mówił Pan Piotr
P-16954
lemis.aryl
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-05-18 21:32:28
A gdzie mogę dowiedzieć się czegoś więcej o kolizjach?
I jakie mogą być jeszcze kolizje tych dwóch obiektów?
P-16955
kamillo121
» 2010-05-18 21:36:30
Nie chciałbym być złośliwy ale w google jest masa artykułów o tym, np na lazyfoo.net jest kilka sposobów na kolizje , co prawda do sdl ale to nie problem przenieść na allegro , po drugie w google ciekawe wynik są po wpisaniu szukanego hasła :D

np.
http://www.flipcode.com/archives/Theory_Practice-Issue_01_Collision_Detection.shtml


np kolizja może być w punkcie innym niż obejmuje to w warunku i co wtedy ? kolizja będzie tylko w jednym punkcie z góry ustalonym ? takie coś nie ma sensu
P-16956
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona