Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Dostęp do funkcji z kilku klas

Ostatnio zmodyfikowano 2016-11-30 20:26
Autor Wiadomość
sebox
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Dostęp do funkcji z kilku klas
» 2016-11-30 20:11:39
Piszę sobie grę multiplayer 2d w SFML i C++, potrzebuję mieć dostępne we wszystkich klasach kilka funkcji które dotyczą wysyłania/odbierania danych ponieważ operuję na 1 sockecie na 1 kliencie i zastanawia mnie czy jest jakiś lepszy sposób na to niż dziedziczenie tej klasy w której zainicjowałem socket w każdej innej klasie która będzie potrzebowała użyć tych funkcji?? Spróbuję to zoobrazować kodem:
C/C++
/*KLASA CLIENT*/
sf::Socket::Status Client::send( PacketType type, const string & msg ) //funkcja odpowiedzialna za wysylanie pakietu
{
    sf::Packet packet;
    packet << type << msg;
    return me.send( packet ); //me to ten główny socket na którym operują funkcje
}
C/C++
/*KLASA 2*/
tutaj potrzebuje wywolac funkcje send
C/C++
/*KLASA 3*/
i tutaj rowniez itd..
P-154352
Gibas11
» 2016-11-30 20:26:09
A wtedy nie będziesz miał przypadkiem więcej socketów? Zrób sobie na to singleton i odwołuj się do niego wszędzie gdzie będziesz chciał coś wysłać.
P-154354
« 1 »
  Strona 1 z 1