SeaMonster131 Temat założony przez niniejszego użytkownika  | 
[Allegro] wczytywanie pliku .bmp » 2010-05-18 19:14:53 Witam :) Dzisiaj zacząłem nauke Allegro :D I już napotkałem pierwszy problem w lekcji o wczytywaniu pliku .bmp... Napisałem to wszystko żeby ten plik się wyświetlił tak jak w tutorialu, ale zamiast niego jest tylko zielony prostokąt... Tutaj kodzik: #include <allegro.h> #include <winalleg.h> #include <windows.h>
  void init(); void deinit();
  void init() {     int depth, res;     allegro_init();     depth = desktop_color_depth();     if( depth == 0 ) depth = 32;          set_color_depth( depth );     int a;     int szerokosc = 640;     int wysokosc = 480;     a = MessageBox( HWND_DESKTOP, "Czy chcesz uruchomić na pełnym ekranie?", "???", MB_YESNO );     if( a == IDYES ) {         szerokosc = 800;         wysokosc = 600;     }     res = set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, szerokosc, wysokosc, 0, 0 );     if( res != 0 ) {         allegro_message( "Nie mozna uruchomic gry, poniewaz rozdzielczosc nie jest obslugiwana!" );         exit( - 1 );     }          install_timer();     install_keyboard();     install_mouse();      }
  void deinit() {     clear_keybuf();      }
  int WINAPI WinMain( HINSTANCE, HINSTANCE, LPSTR, int ) {     init();     clear_to_color( screen, makecol( 0, 0, 0 ) );          BITMAP * ludek = NULL;          ludek = load_bmp( "dom.bmp", default_palette );               if( !ludek )     {         set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );         allegro_message( "Nie mozna zaladowac obrazka!" );         allegro_exit();         return 0;     }          clear_to_color( ludek, makecol( 0, 255, 0 ) );     blit( ludek, screen, 0, 0, 100, 100, ludek->w, ludek->h );                    while( !key[ KEY_ESC ] ) {         textout_ex( screen, font, "Gierka", 50, 30, makecol( 255, 0, 255 ), - 1 );         textout_ex( screen, font, "By SeaMonster131", 50, 40, makecol( 255, 0, 255 ), - 1 );         line( screen, 400, 200, 600, 400, makecol( 255, 128, 64 ) );         line( screen, 400, 200, 100, 400, makecol( 255, 128, 64 ) );         line( screen, 100, 400, 600, 400, makecol( 255, 128, 64 ) );     }     destroy_bitmap( ludek );     deinit();     return( 0 ); } Jeśli coś robię źle to proszę mnie poprawić... :D PS. Jeśli mam  allegro_message();  i w treści wpiszę polskie znaki (np. ą, ę, ł, ć) to wyświetlają się jakieś krzaczki z kosmosu :) Wie ktoś jak to rozwiązać? Bo ja jestem troche "zielony" :)  | 
 | 
filipesq  | 
» 2010-05-18 20:59:11 Z jakiego ty się kursu uczysz? Ledwo zacząłeś Allegro i już łączysz je z WinAPi?!
  Przeczytaj kurs Allegro na ddt.pl albo easykoder.vot.pl.  | 
 | 
SeaMonster131 Temat założony przez niniejszego użytkownika  | 
» 2010-05-18 21:04:09 No właśnie z ddt.pl sie ucze. A to WinApi z Allegro nie można łączyć? :) Wydaje mi sie że można no ale ja za dużo doświadczenia to nie mam...  | 
 | 
malan  | 
» 2010-05-18 23:12:00 clear_to_color(ludek, makecol(0,255,0)); :) A to WinApi z Allegro nie można łączyć?
  |  
 Oczywiście, że można, ale koledze chodziło o to abyś najpierw nabrał trochę doświadczenia z Allegro, a potem ewentualnie łączył z czymś tam :).  | 
 | 
SeaMonster131 Temat założony przez niniejszego użytkownika  | 
» 2010-05-19 17:39:14 To może wie ktoś jak wyświetlić ten plik .bmp? :) Bo to co napisał @malan to nie wiem o co chodzi " clear_to_color( ludek, makecol( 0, 255, 0 ) ); " :D  | 
 | 
malan  | 
» 2010-05-19 18:35:00 Prawdopodobnie (jeżeli się nie mylę) to to jest przyczyna Twojego problemu :). Zakomentuj to i skompiluj :).  | 
 | 
SeaMonster131 Temat założony przez niniejszego użytkownika  | 
» 2010-05-19 18:47:15 heh, działa! :) Jak to ty wiedziałeś to nie wiem... :D Dzięki za pomoc ;)  | 
 | 
|  « 1 »  |