Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML] TWORZENIE GRY: pętle, szlielet , rozdzielczość itd.

Ostatnio zmodyfikowano 2017-01-14 16:21
Autor Wiadomość
Saran
» 2017-01-14 12:15:38
@upup
zobaczcie co zrobiliście, przez te waszą dyskusję zainteresował się Unrealem.

Poza tym bądźmy szczerzy, kto robi dużą grę w SFML'u? No kto? Jakieś przykłady takich gier może, już stworzonych?
P-156414
RazzorFlame
» 2017-01-14 12:21:24
Poza tym bądźmy szczerzy, kto robi dużą grę w SFML'u? No kto? Jakieś przykłady takich gier może, już stworzonych?
Nie będę za długo tego komentował. Jeśli uważasz, że ta biblioteka jest tylko do "prostych" gierek to jesteś w bardzo wielkim błędzie. Nadaje się do bardzo dużych projektów w 2D a nawet łatwo można skonfigurować ją, by pracowała z własnym modułem OpenGL w 3D.
SFML z całą pewnością nadaje się do większych projektów.
P-156416
zqick
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-01-14 12:30:25
trochę się pogubiłem :P to w takim razie warto się uczyć UE4 , żeby zobaczyć w jaki sposób poprawnie organizować kod czy jednak nie ?
P-156417
Saran
» 2017-01-14 12:55:46
@2up to podaj jakiś większy projekt dokończony w SFML.
P-156418
mokrowski
» 2017-01-14 13:28:01
@zqick Jeśli jesteś na początku drogi i jest to twoje pierwsze zetknięcie z frameworkami wspierającymi pisanie gier, radził bym raczej rozpoczęcie od SFML'a. Ma dość płaską krzywą uczenia i daje dużo satysfakcji :-) UE4 to już "framework kombajn" wymagający pewnego obycia. Ale oczywiście zrobisz jak chcesz bo nie wiem przecież co umiesz a czego nie :-)

Panowie dyskutanci.. nie odnosicie wrażenia że większość waszych przekonań związana jest z prawidłowym podejściem do modelu S.O.L.I.D. ew. w uzupełnieniu GRASP? Myślę że raczej tym warto się zainteresować a nie dywagacją od "jakiej ilości linii kodu opłaca się dziedziczyć a kiedy delegować". Jeśli chcesz mieć obsłużoną w projekcie _każdą_ oś zmiany, to niestety nie uda się ukończyć projektu.

https://en.wikipedia.org/wiki​/SOLID_(object-oriented_design)
https://en.wikipedia.org/wiki​/GRASP_(object-oriented_design)
P-156419
zqick
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-01-14 13:46:21
@mokrowski zaczołem od TGF2 (jakieś platformówki wyklikałem) póżniej przerobiłem cały kurs c++ na cpp0x ,a dla przypomnienia kurs Mirosława Zelenta na youtube, następnie natknołem się na blog Szymon'a Siarkiewicz'a gdzie poznałem SFML , napisałem prostą grę , ale jej kod był tak okropny , że kupiłem książkę "CZYSTY KOD" , później napisałem nawet 2 gry na LUDUM DARE http://ludumdare.com/compo​/author/qikcik/ , aktualnie czytam "Język c++ Szkoła programowania" i jestem na 367 stronie , później mam ochotę na jakąś książkę o STL , miedzy czasie czytam  "Od Matematyki Do Programowania uogólnionego" , gdzieś po drodze całkiem niedawno miałem ochotę na OpenGl , ale zwątpiłem :P. Z racji że mam słabą silną wolę (wiem jak to brzmi .. :P ) to wszystko to trwa już chyba ze 4 lata i wracam do programowania co miesiąc na tydzień , ale mam zamiar to teraz zmienić :P lecz do kwietnia może być trochę kiepsko , bo jestem w 3gim. egzamin itp. :P (żeby nie było jest to moje drugie konto na cpp0x bo do Qikcik zapomniałem hasła :P )
P-156420
mokrowski
» 2017-01-14 14:06:53
Po przeczytaniu tego co napisałeś, wskazywał bym raczej na SFML. Więcej się nauczysz jeśli chodzi o zagadnienia OOP (i częstego rezygnowania z niego w grach) niż korzystając z narzuconego "sznytu aplikacji" np UE4. Jakkolwiek paradoksalnie by to nie zabrzmiało, powinieneś dać sobie możliwość popełnienia kilku błędów architekturalnych jeśli chodzi o aplikacje i to stosunkowo proste aplikacje. UE4 zwiąże Ci nieco ręce a SFML pozwoli wdrożyć nietypowe koncepcje w małych projektach R&D.
Ale.. co się będę wymądrzał. Moja droga może być inna niż Twoja :-)
P-156422
zqick
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-01-14 14:21:34
dzięki za radę :P
P-156425
1 2 « 3 » 4
Poprzednia strona Strona 3 z 4 Następna strona