Zatrzymania pętli/instrukcji warunkowej na określony czas
Ostatnio zmodyfikowano 2010-05-30 13:02
David Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Zatrzymania pętli/instrukcji warunkowej na określony czas » 2010-05-27 21:59:15 Witam mam oto taki mały problemik a mianowicie potrzebuje zatrzymać pętle/instrukcje warunkową ale tylko ją a nie całego programu na jakiś określony czas, i po upływie czasu pętla/instrukcja warunkowa wznawia swoje działanie, czy mógł by ktoś pomóc? :) Jeśli będziecie potrzebowali więcej informacji to postaram się to dokładnie opisać.
#edit dodam, że piszę w sfml'u to chyba ma znaczenie :) |
|
lenrokskate |
» 2010-05-28 14:22:55 |
|
David Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-05-28 19:36:01 lenrokskate Sleep zatrzymuje wykonywanie całego programu na dany okres a mi chodzi o zatrzymanie tylko pętli/instrukcji warunkowej |
|
ison |
» 2010-05-28 19:45:28 że niby w jaki sposób? ^^ pętla jest częścią programu, nie możesz zatrzymać tylko jej... widać musisz zupełnie inaczej zakodzić program który piszesz. |
|
madmike44 |
» 2010-05-28 19:50:49 Co prawda nie wiem co dokładnie próbujesz zrobić, ale w niektórych podobnych zastosowaniach przydają się wątki :) Ale to już poważniejszy temat :P |
|
David Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-05-28 20:46:11 Ison możliwe ze muszę ale na pewno da się zatrzymać na jakiś czas, rozmawiałem dziś ze swoim nauczycielem od programowania i wspominał coś o programowaniu wysokopoziomowym czy coś takiego ;) |
|
ison |
» 2010-05-28 23:29:00 David, wiesz... problem leży w tym że nie wiadomo dokładnie o jakie 'zatrzymanie' pętli ci chodzi. Możesz to zrobić ręcznie labelami, ale nie wyobrażam sobie nawet do czego takie cos jest komus potrzebne. Zgodnie z zasadą działania pliku wykonywalnego samej pętli NIE DA się zatrzymać... Nawet nie mogę wyobraźić co by sie mialo wtedy stac? petla by sie zatrzymala a kod by sie wykonywal dalej? i potem by w magiczny sposob powrocil do petli? Daj kod ten co masz to sie pomyśli |
|
DejaVu |
» 2010-05-29 12:13:49 Myślę, że należy najpierw zdefiniować pierwotny problem, tj. do czego chcesz wykorzystać to o czym wspomniałeś, a później dopiero rozmawiać o metodzie i ewentualnie drążyć przedstawiony problem, jeżeli faktycznie ma rację bytu.
W moim przekonaniu próbujesz zrobić animację za pomocą pętli w grze, a tak się tego nie robi. Oczywiście mogę być daleki od tego co chcesz osiągnąć i być może faktycznie należy wykorzystać jakiś przebiegły mechanizm jednak szczerze mówiąc bardzo w to wątpię.
/edit: Natomiast nazwa 'programowanie wysokopoziomowe' de'facto do tego tematu ma się nijak, więc albo coś przekręciłeś albo nie zrozumiałeś do końca wypowiedzi swojego nauczyciela albo on Ciebie nie zrozumiał i coś powiedział opatrznie. |
|
« 1 » 2 |