Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Zatrzymania pętli/instrukcji warunkowej na określony czas

Ostatnio zmodyfikowano 2010-05-30 13:02
Autor Wiadomość
David
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Zatrzymania pętli/instrukcji warunkowej na określony czas
» 2010-05-27 21:59:15
Witam mam oto taki mały problemik a mianowicie potrzebuje zatrzymać pętle/instrukcje warunkową ale tylko ją a nie całego programu na jakiś określony czas, i po upływie czasu pętla/instrukcja warunkowa wznawia swoje działanie, czy mógł by ktoś pomóc? :) Jeśli będziecie potrzebowali więcej informacji to postaram się to dokładnie opisać.

#edit dodam, że piszę w sfml'u to chyba ma znaczenie :)
P-17229
lenrokskate
» 2010-05-28 14:22:55
Nagłówek: windows.h
C/C++
Sleep( 2500 ); //2,5 sekundy bo 1 sek = 1000 ms
P-17241
David
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-05-28 19:36:01
lenrokskate Sleep zatrzymuje wykonywanie całego programu na dany okres a mi chodzi o zatrzymanie tylko pętli/instrukcji warunkowej
P-17246
ison
» 2010-05-28 19:45:28
że niby w jaki sposób? ^^ pętla jest częścią programu, nie możesz zatrzymać tylko jej... widać musisz zupełnie inaczej zakodzić program który piszesz.
P-17247
madmike44
» 2010-05-28 19:50:49
Co prawda nie wiem co dokładnie próbujesz zrobić, ale w niektórych podobnych zastosowaniach przydają się wątki :) Ale to już poważniejszy temat :P
P-17248
David
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-05-28 20:46:11
Ison możliwe ze muszę ale na pewno da się zatrzymać na jakiś czas, rozmawiałem dziś ze swoim nauczycielem od programowania i wspominał coś o programowaniu wysokopoziomowym czy coś takiego ;)
P-17249
ison
» 2010-05-28 23:29:00
David, wiesz... problem leży w tym że nie wiadomo dokładnie o jakie 'zatrzymanie' pętli ci chodzi. Możesz to zrobić ręcznie labelami, ale nie wyobrażam sobie nawet do czego takie cos jest komus potrzebne.
Zgodnie z zasadą działania pliku wykonywalnego samej pętli NIE DA się zatrzymać... Nawet nie mogę wyobraźić co by sie mialo wtedy stac? petla by sie zatrzymala a kod by sie wykonywal dalej? i potem by w magiczny sposob powrocil do petli?
Daj kod ten co masz to sie pomyśli
P-17250
DejaVu
» 2010-05-29 12:13:49
Myślę, że należy najpierw zdefiniować pierwotny problem, tj. do czego chcesz wykorzystać to o czym wspomniałeś, a później dopiero rozmawiać o metodzie i ewentualnie drążyć przedstawiony problem, jeżeli faktycznie ma rację bytu.

W moim przekonaniu próbujesz zrobić animację za pomocą pętli w grze, a tak się tego nie robi. Oczywiście mogę być daleki od tego co chcesz osiągnąć i być może faktycznie należy wykorzystać jakiś przebiegły mechanizm jednak szczerze mówiąc bardzo w to wątpię.

/edit:
Natomiast nazwa 'programowanie wysokopoziomowe' de'facto do tego tematu ma się nijak, więc albo coś przekręciłeś albo nie zrozumiałeś do końca wypowiedzi swojego nauczyciela albo on Ciebie nie zrozumiał i coś powiedział opatrznie.
P-17258
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona