Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro, C++] Animacja i pojedyńcze wciśnięcie klawisza

Ostatnio zmodyfikowano 2010-05-30 20:40
Autor Wiadomość
Qbol
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro, C++] Animacja i pojedyńcze wciśnięcie klawisza
» 2010-05-30 11:23:15
Witam!
Kurs allegro pokazuje jak zrobić animacje która pokazuje się na ekranie w trakcie trzymania jakiegoś przycisku.

Moje pytania są następujące:
1. Jak zrobić animacje, która składa się powiedzmy z 4-ech klatek i jest w całości pokazywana na ekranie po pojedyńczym wciśnięciu klawisza (wciskam i od razu puszczam, a animacja sobie trwa na ekranie)?

2. Czy jest możliwość zrobienia animacji która wykonuje się tylko raz mimo tego że trzymam klawisz i która wykonuje się znowu dopiero gdy puszcze ten klawisz i i wcisnę znowu?

Jeśli wypowiadam się mało precyzyjnie, to może to zobrazuje. Chodzi o to że chce zrobić animacje ciosu mojej postaci. Chcę aby użytkownik mógł wcisnąć klawisz raz, a postać ma zadać cios. Jednocześnie chce zabezpieczyć się przed sytuacjami w których gracz po prostu trzyma klawisz póki nie skończy z przeciwnikiem, ale żeby się trochę namęczył czyli jedno wciśnięcie=jeden cios.

Z góry dziękuję za pomoc.
P-17342
szyx_yankez
» 2010-05-30 12:19:03
1.
C/C++
bool foo = false; //przed pętlą

if( key[ KEY_N ] )
     foo = true;

if( foo )
{
    //tutaj kod odpowiedzialny za animację.
}
2.Jest taka możliwość.
P-17345
dmx81
» 2010-05-30 20:40:29
2. animacja powinna wykonac sie jesli wcisniety klawisz i odpowiednia zmienna bedzie true, czyli wprowadz dodatkowa zmienna bool, ktora po wykonaniu animacji sie ustawi na false, a ustawienie na true nastapi automatycznie po puszczenia klawisza
P-17377
« 1 »
  Strona 1 z 1