[Allegro, C++] Animacja i pojedyńcze wciśnięcie klawisza
Ostatnio zmodyfikowano 2010-05-30 20:40
Qbol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro, C++] Animacja i pojedyńcze wciśnięcie klawisza » 2010-05-30 11:23:15 Witam! Kurs allegro pokazuje jak zrobić animacje która pokazuje się na ekranie w trakcie trzymania jakiegoś przycisku.
Moje pytania są następujące: 1. Jak zrobić animacje, która składa się powiedzmy z 4-ech klatek i jest w całości pokazywana na ekranie po pojedyńczym wciśnięciu klawisza (wciskam i od razu puszczam, a animacja sobie trwa na ekranie)?
2. Czy jest możliwość zrobienia animacji która wykonuje się tylko raz mimo tego że trzymam klawisz i która wykonuje się znowu dopiero gdy puszcze ten klawisz i i wcisnę znowu?
Jeśli wypowiadam się mało precyzyjnie, to może to zobrazuje. Chodzi o to że chce zrobić animacje ciosu mojej postaci. Chcę aby użytkownik mógł wcisnąć klawisz raz, a postać ma zadać cios. Jednocześnie chce zabezpieczyć się przed sytuacjami w których gracz po prostu trzyma klawisz póki nie skończy z przeciwnikiem, ale żeby się trochę namęczył czyli jedno wciśnięcie=jeden cios.
Z góry dziękuję za pomoc. |
|
szyx_yankez |
» 2010-05-30 12:19:03 1. bool foo = false;
if( key[ KEY_N ] ) foo = true;
if( foo ) { }
2.Jest taka możliwość. |
|
dmx81 |
» 2010-05-30 20:40:29 2. animacja powinna wykonac sie jesli wcisniety klawisz i odpowiednia zmienna bedzie true, czyli wprowadz dodatkowa zmienna bool, ktora po wykonaniu animacji sie ustawi na false, a ustawienie na true nastapi automatycznie po puszczenia klawisza |
|
« 1 » |