Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++][SFML][GLSL] Efekt a'la neon tworzony przy użyciu shadera. Jak ugryźć?

Ostatnio zmodyfikowano 2017-02-24 20:11
Autor Wiadomość
kmlkamilek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++][SFML][GLSL] Efekt a'la neon tworzony przy użyciu shadera. Jak ugryźć?
» 2017-02-23 19:49:07
Ooops!
1. Chciałbym uzyskać taki efekt w SFML'u. Pomyślałem, że do takich operacji idealnie nada się shader. Szukałem po forach typu stackoverflow, jakiegoś pomysłu jak zacząć, jak ugryźć, jednak nie mogłem znaleźć niczego, co by mi pomogło. Obiekty, na które nakładałbym taki efekt, byłyby prymitywami; sf::Circle, sf::RectangleShape, lub sf::ConvexShape.

2. O shaderach nie mam dużego pojęcia, wiem jednak, że wyróżnia się trzy rodzaje w przypadku GLSL'a: Wierzchołków, Geometri i Pikseli. Nie wiem jakiego użyć. Z jednej strony do głowy przychodzi shader pikseli, bo manipulowałbym kolorem, z drugiej wierzchołków, bo na nich opierały by się obliczenia.

3. Czy przy użyciu sfml'a można przy pomocy shadera manipulować czcionką?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
P-158211
pekfos
» 2017-02-23 20:05:02
P-158214
kmlkamilek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-02-23 20:24:38
No nie do końca. :(
Tutaj są użyte tekstury i efekt tego blasku jest już w teksturze. Implementacja dotyczy samego zanikania tego piorunu (proste manipulowanie alfą koloru). Zapomniałem wspomnieć, że kształty same w sobie są przezroczyste, a nie używałem klasy VertexArray, bo metodą setOutlineThickness mogę manipulować grubością konturu.
Na siłę, mógłbym zrobić to samo co w tym poradniku, ale wątpię, by używanie tekstury było sensowne, do stworzenia świecącego wielokąta. Inną sprawą, jest to, że chciałbym uzyskać efekt taki jak na obrazku, czyli zautomatyzować proces dla obojętnie jakiego koloru.
Nie zależy mi na żadnej animacji. Sam glow. Najlepiej by operacje wykorzystywały pozycję wierzchołków, bo większość obiektów będzie w nieustannym ruchu.
P-158215
pekfos
» 2017-02-23 20:51:11
Inną sprawą, jest to, że chciałbym uzyskać efekt taki jak na obrazku, czyli zautomatyzować proces dla obojętnie jakiego koloru.
Tekstura jest tylko do mapy jasności. Kolor dodajesz niezależnie w kodzie.

//edit:
http:/​/http.developer.nvidia.com​/GPUGems/gpugems_ch21.html
https://learnopengl.com​/#!Advanced-Lighting/Bloom
P-158223
kmlkamilek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-02-24 20:11:56
Za drugi link bym chętnie jakieś dobre piwko postawił. Poczytam, pokombinuję, a temat zostawię otwarty. Tak... w razie czego...
P-158273
« 1 »
  Strona 1 z 1