Kolizja 2 obiektów
Ostatnio zmodyfikowano 2017-02-24 18:36
Spamerski Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Kolizja 2 obiektów » 2017-02-24 18:21:10 Witam zrobiłem prostą kolizje 2 obiektów oto kod if( box.getGlobalBounds().intersects( gracz.getGlobalBounds() ) ) { score += 10; box.setPosition( sf::Vector2f( rand() % 1200, rand() % 600 ) ); coin.play(); } szukałem w internecie jak zrobić kolizje per pixel ale nie znalazlem za bardzo prosze o pomoc w tym temacie |
|
pekfos |
» 2017-02-24 18:36:50 Zapisz maskę kolizji dla każdego obiektu do sf::Image by mieć dostęp do poszczególnych pixeli. Jeśli twój aktualny test kolizji się powiedzie, to znaczy że gdyby te maski były narysowane na pozycjach odpowiadających im obiektów, to część pixeli jednej i drugiej maski będzie się pokrywać. Dla każdej pary pokrywających się pixeli sprawdź, czy ich wartości spełniają określony warunek (oba pixele są czarne, czy coś). Jeśli tak, to jest kolizja. szukałem w internecie jak zrobić kolizje per pixel ale nie znalazlem |
To nie potrafisz szukać. http://www.lazyfoo.net/SDL_tutorials/lesson18/index.php |
|
« 1 » |