Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Tworzenie nowych obiektów za pomocą pętli ?

Ostatnio zmodyfikowano 2017-03-10 22:09
Autor Wiadomość
Nukey
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Tworzenie nowych obiektów za pomocą pętli ?
» 2017-03-10 20:13:23
Witam. Mam taki problem otóż tworzę aplikację, która będzie służyć jako pośrednik do bazy danych, coś w stylu Manager Schroniska(xD)?
Stworzyłem sobie klasę, której zadaniem jest tworzenie obiektu nowego zwierzęcia i jednocześnie nadawaniu mu jakichś cech (jak to w klasie bywa ;d ).
Jednak teraz naszło mnie aby stworzyć funkcję lub przynajmniej w mainie dodać coś w stylu menu.
Umieściłem tam takie rzeczy jak Dodaj nowe zwierze do bazy, usuń zwierze, wyświetl listę zwierząt, wyświetl liczbę wolnych miejsc.
Po wciśnięciu Dodaj nowe zwierze do bazy mam zapytanie ile zwierząt chcemy dodać i od tego momentu nie mam zielonego pojęcia co dalej.
Jak mogę za jednym zamachem z klasy stworzyć tyle obiektów ile użytkownik poda?

for (int i = 1; i<=number_of_animals; i++)
            {
                Zwierze z;
            }

Domyślam się, że takie coś nie zadziała przynajmniej z 2 powodów ale jak inaczej mogę załatwić tę sprawę? Liczę na szybką odpowiedź, pozdrawiam =)
Dodam jeszcze, że w obiektówce dopiero raczkuję i proszę tłumaczyć "na chłopski rozum". Nie chcę też gotowego rozwiązania w postaci kodu :p

P-158812
mateczek
» 2017-03-10 20:32:14
jak chcesz tworzyć obiekty w pętli to nie ma problemu. Tylko potem musisz je trzymać w jakieś tablicy lub kontenerze!!!
P-158816
maly7
» 2017-03-10 20:44:10
Musisz utworzyć coś, w czym będą zapisywane te wszystkie zwierzęta (np. vector).

Jeśli od razu chcesz nadawać im jakieś wartości:
C/C++
vector < Zwierze > zwierzeta;
for( int i = 1; i <= number_of_animals; i++ )
{
    Zwierze z;
    // tu mozesz przypisac jakies wartosci
    z.ustaw_imie( "Burek" );
    z.ustaw_typ( Zwierze::Pies );
    // i na koncu umieszczasz te zwierze w vectorze
    zwierzeta.push_back( z );
}


Jeśli chcesz po prostu utworzyć określoną liczbę zwierząt:
vector < Zwierze > zwierzeta( number_of_animals );
P-158817
Nukey
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-03-10 22:09:16
Udało się ! :D Mimo, że nawet nie wiem czym tak na prawdę jest ten vector to działa ;p troszke pokombinowałem i jest xD
P-158822
« 1 »
  Strona 1 z 1