Kod maszynowy i procesor
Ostatnio zmodyfikowano 2017-03-18 19:22
natofp Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-03-18 17:15:41 Chodzi mi o to że na przykład są rozpowszechniane gry. Ściąga je po kilka milionów ludzi. To znaczy że wszyscy muszaiec np. Windowsa to wiem. Ale czy wszyscy muszą też mieć procesory np. Intela? |
|
1aam2am1 |
» 2017-03-18 17:29:12 Nie. Wszyscy muszą mieć budowę procesora obsługującą podstawowe instrukcje rodziny procesorów x86. Jak było powiedziane wyżej. Model, firma nie jest ważna. Jedyne co jest ważne to rodzina, z której wynikają podstawowe instrukcje. |
|
pekfos |
» 2017-03-18 18:02:40 Trudno o desktopa, który nie chodzi na x86, lub AMD64, zgodnym wstecznie z x86. A skoro dzisiejsze gry wymagają >4GB RAM, to wszystkie są celowane w AMD64. I jeszcze raz, firma nie ma znaczenia, procesory 64-bitowe Intela do desktopów też mają architekturę AMD64. |
|
natofp Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-03-18 18:32:15 Okej. Czyli podsumowując kod maszynowy jest przenośny na tą samą platformę i rodzinę procesora tak? |
|
jankowalski25 |
» 2017-03-18 19:22:29 Tak, na chwilę obecną takie uproszczenie powinno wystarczyć. W razie potrzeby możesz sobie doczytać te "szczególne przypadki" (kody operacji zdublowane lub wycofane z użycia w nowszych wersjach, rzeczy zależne od BIOSa/UEFI, emulatory, pseudoemulatory, kompilacja "skrośna" (ang. cross-compilation) i cała reszta), ale na co dzień raczej nie będziesz jawnie korzystał z tych dodatków. |
|
1 « 2 » |