Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Kod maszynowy i procesor

Ostatnio zmodyfikowano 2017-03-18 19:22
Autor Wiadomość
natofp
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-03-18 17:15:41
Chodzi mi o to że na przykład są rozpowszechniane gry. Ściąga je po kilka milionów ludzi. To znaczy że wszyscy muszaiec np. Windowsa to wiem. Ale czy wszyscy muszą też mieć procesory np. Intela?
P-159114
1aam2am1
» 2017-03-18 17:29:12
Nie. Wszyscy muszą mieć budowę procesora obsługującą podstawowe instrukcje rodziny procesorów x86. Jak było powiedziane wyżej. Model, firma nie jest ważna. Jedyne co jest ważne to rodzina, z której wynikają podstawowe instrukcje.
P-159115
pekfos
» 2017-03-18 18:02:40
Trudno o desktopa, który nie chodzi na x86, lub AMD64, zgodnym wstecznie z x86. A skoro dzisiejsze gry wymagają >4GB RAM, to wszystkie są celowane w AMD64. I jeszcze raz, firma nie ma znaczenia, procesory 64-bitowe Intela do desktopów też mają architekturę AMD64.
P-159118
natofp
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-03-18 18:32:15
Okej. Czyli podsumowując kod maszynowy jest przenośny na tą samą platformę i rodzinę procesora tak?
P-159119
jankowalski25
» 2017-03-18 19:22:29
Tak, na chwilę obecną takie uproszczenie powinno wystarczyć. W razie potrzeby możesz sobie doczytać te "szczególne przypadki" (kody operacji zdublowane lub wycofane z użycia w nowszych wersjach, rzeczy zależne od BIOSa/UEFI, emulatory, pseudoemulatory, kompilacja "skrośna" (ang. cross-compilation) i cała reszta), ale na co dzień raczej nie będziesz jawnie korzystał z tych dodatków.
P-159122
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2