[QT 5.5.1] Ścieżka do pliku Bmp
Ostatnio zmodyfikowano 2017-04-22 17:39
wojownik266 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[QT 5.5.1] Ścieżka do pliku Bmp » 2017-04-22 14:56:59 Czy w Qt istnieje tylko taki sposób podawania ścieżki do pliku jak w tej metodzie poniżej? Czy może istnieje jakiś alternatywny (krótszy) sposób. Pytam ponieważ kiedy przeniosę program na inny komputer lub do innej lokalizacji to ta ścieżka staje się nieaktualna i funkcja nie ładuje tekstury a jak nie załaduje to i nie wyświetli:( Chodzi mi o coś w rodzaju: „.../grafika/logo.bmp”. void QGLBegin::loadGLTextures() { QImage t; QImage b; if( !b.load( "D:/Qt5 PROJECT/GOTOWE PROGRAMY/OpenGL_Texture_001/grafika/logo.bmp" ) ) { b = QImage( 16, 16, QImage::Format_RGB32 ); b.fill( Qt::red ); } t = QGLWidget::convertToGLFormat( b ); glGenTextures( 1, & texture[ 0 ] ); glBindTexture( GL_TEXTURE_2D, texture[ 0 ] ); glTexImage2D( GL_TEXTURE_2D, 0, 3, t.width(), t.height(), 0, GL_RGBA, GL_UNSIGNED_BYTE, t.bits() ); glTexParameteri( GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MIN_FILTER, GL_LINEAR ); glTexParameteri( GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MAG_FILTER, GL_LINEAR ); glTexEnvf( GL_TEXTURE_ENV, GL_TEXTURE_ENV_MODE, GL_MODULATE ); }
|
|
maly7 |
» 2017-04-22 17:24:33 A sprawdzałeś tak? if( !b.load( "grafika/logo.bmp" ) ) Oczywiście folder grafika powinien być w katalogu gdzie znajduje się program który uruchamiasz. |
|
wojownik266 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-04-22 17:39:49 Przyznam Ci się szczerze że tego nie sprawdzałem ale... Sprawdziłem i działa!!! Dzięki! |
|
« 1 » |