Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[QT 5.5.1] Ścieżka do pliku Bmp

Ostatnio zmodyfikowano 2017-04-22 17:39
Autor Wiadomość
wojownik266
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[QT 5.5.1] Ścieżka do pliku Bmp
» 2017-04-22 14:56:59
Czy w Qt istnieje tylko taki sposób podawania ścieżki do pliku jak w tej metodzie poniżej? Czy może istnieje jakiś alternatywny (krótszy) sposób.  Pytam ponieważ kiedy przeniosę program na inny komputer  lub do innej lokalizacji to ta ścieżka staje się nieaktualna i funkcja nie ładuje tekstury a jak nie załaduje to i nie wyświetli:( Chodzi mi o coś w rodzaju: „.../grafika/logo.bmp”.
C/C++
void QGLBegin::loadGLTextures()
{
    QImage t;
    QImage b;
   
    if( !b.load( "D:/Qt5 PROJECT/GOTOWE PROGRAMY/OpenGL_Texture_001/grafika/logo.bmp" ) )
    {
       
        b = QImage( 16, 16, QImage::Format_RGB32 );
        b.fill( Qt::red );
       
    }
    t = QGLWidget::convertToGLFormat( b );
    glGenTextures( 1, & texture[ 0 ] );
    glBindTexture( GL_TEXTURE_2D, texture[ 0 ] );
    glTexImage2D( GL_TEXTURE_2D, 0, 3, t.width(), t.height(), 0, GL_RGBA, GL_UNSIGNED_BYTE, t.bits() );
    glTexParameteri( GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MIN_FILTER, GL_LINEAR );
    glTexParameteri( GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MAG_FILTER, GL_LINEAR );
    glTexEnvf( GL_TEXTURE_ENV, GL_TEXTURE_ENV_MODE, GL_MODULATE );
   
}
P-160358
maly7
» 2017-04-22 17:24:33
A sprawdzałeś tak?
if( !b.load( "grafika/logo.bmp" ) )

Oczywiście folder grafika powinien być w katalogu gdzie znajduje się program który uruchamiasz.
P-160360
wojownik266
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-04-22 17:39:49
Przyznam Ci się szczerze że tego nie sprawdzałem ale... Sprawdziłem i działa!!! Dzięki!
P-160361
« 1 »
  Strona 1 z 1