SFML - dzielenie ekranu na obszary i zmiana tylko niektórych z nich
Ostatnio zmodyfikowano 2017-06-17 23:40
latajacaryba Temat założony przez niniejszego użytkownika |
SFML - dzielenie ekranu na obszary i zmiana tylko niektórych z nich » 2017-06-17 21:59:56 Witam, witam. Potrzebuje podzielić okno na obszary. Jeden z nich to obszar mapy, drugi to punkty a trzeci - przyciski. Oczywiście te obszary zmieniają się tylko czasami, niezależnie od siebie. Dlatego właśnie nie ma sensu wymazywania i rysowania wszystkiego ponownie, kiedy punkty czy przyciski sie nie zmieniły. Jak mogę więc mazać tylko część ekranu? zawsze używałem Window.clear(); Jednak to usuwa całe okno. Jak więc mogę temu zapobiec i wymazywać tylko część okna? Temat był zapoczątkowany tutaj: http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=25510 Dzięki :)
Tutaj profesjonalne graficzne przedstawienie sprawy: https://zapodaj.net/f45da968fad3d.png.html |
|
pekfos |
» 2017-06-17 22:06:41 Zamaluj wybrany obszar prostokątem..? |
|
latajacaryba Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-06-17 22:47:29 Bardziej chodzi mi o to, że mamy np. mape a na niej postać. Jeśli poruszymy postacią do jakiegoś innego punktu, to na ekranie znajdują się dwa rysunki postaci: tam gdzie była wcześniej i tam, gdzie się przemieściła. Żeby tego uniknąć wystarczy wpisać Window.clear() i znowu narysować mapę i postać (albo po prostu "na tym" narysować mapę i postać bez clear() ), tym razem w już zaktualizowanym miejscu. No ale mapa nie zawsze jest taka mała. Więc czy da się wymazać samą postać? Rysunek:
https://zapodaj.net/bbfb024782187.png.html
|
|
pekfos |
» 2017-06-17 23:10:57 Prościej narysować wszystko od nowa, niż usuwać jeden konkretny element. |
|
latajacaryba Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-06-17 23:25:35 @up No nie wiem :/ Bo mam mape, na którą składa sie 3200 elementów i nie wiem czy jej wyświetlanie jest opłacalne. W ogóle da sie usuwać pojedyncze elementy? |
|
pekfos |
» 2017-06-17 23:35:33 Dało się w czasach, kiedy komputery się podpinało do telewizora, a sprajty były realizowane sprzętowo i działały niezależnie od pamięci video opisującej pixele na ekranie. |
|
latajacaryba Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-06-17 23:40:27 W takim razie to wszystko. Jestem wdzięczny za odpowiedzi :) |
|
« 1 » |