Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Destruktor w obiekcie zaolkowanym dynamicznie

Ostatnio zmodyfikowano 2017-06-24 02:35
Autor Wiadomość
pimpek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Destruktor w obiekcie zaolkowanym dynamicznie
» 2017-06-23 17:39:55
Czesc.
Ucze się obiektowki, i pytanko brzmi :
jak powinien wygladac destruktor  klasy, ktorego obiekty sa alokwane dynamicznie jak i rowniez statycznie?.
np.
 
C/C++
class A
{ int a;
public:
    A()
    { a = 10; }
    ~A()
    { cout << "Jestem destruktorem";
       
    }
};


int main()
{ A pierwszy, * drugi;.
    drugi = new obiekt;
   
   
   
   
    // i teraz zeby zwolnic pamiec z 'drugi' , gdzie powinniem to zrobic w destruktorze? jesli tak to jak powinnien taki // destruktor wygladac
    // a moze powinniem to zrobic recznie wtedy kiedy chce np na koniec funkcji main? czyli tak:
   
    delete drugi;
}
P-162783
karambaHZP
» 2017-06-23 18:27:54
Pamięć zawalniasz tam gdzie ją alokowano lub tam gdzie przekazano wskaźnik na alokowany blok pamięci. W tym przypadku wystarczy w main, tak jak jest. Jeszcze lepiej używać smart pointerów.
Kiedy używać new i delete
P-162786
pekfos
» 2017-06-24 02:35:45
jak powinien wygladac destruktor  klasy, ktorego obiekty sa alokwane dynamicznie jak i rowniez statycznie?
Tak samo? W końcu jest jeden, a tworzysz obiekty na oba sposoby.
P-162794
« 1 »
  Strona 1 z 1