[Irrlicht] Poruszanie obiektem jak w samochodówce - naturalny ruch samochodzika w 3D
Ostatnio zmodyfikowano 2010-06-23 12:26
filipesq Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Irrlicht] Poruszanie obiektem jak w samochodówce - naturalny ruch samochodzika w 3D » 2010-06-22 20:48:15 Robię wyścigi 3D w irrlicht'u.
Jak zrobić aby: - obiekt poruszał się (to umiem zrobić) - obiekt poruszał się tak jak w grach wyścigowych (np. Need For Speed) (tego nie umiem zrobić- w 2D umiem z wykorzystaniem biblioteki match, ale w 3D?!) |
|
michalp |
» 2010-06-22 21:14:02 Nauczyć się matematyki. |
|
filipesq Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-06-23 10:03:02 Kończe właśnie 6 klasę podstawówki, napisałem pare gier w 2D i konsolowych, C++ uczyłem się z E-Book'a, i postanowiłem uczyć się irrlicht'a z tej strony. Po prostu chciałem aby podczas nauki obiekt poruszał się jakoś normalnie, ponieważ w ramach nauki mam zamiar zrobić grę, w której jeździsz samochodem po łące i zbierasz bonusy...
Nie liczcie z mojej strony na zaawansowane algorytmy, ponieważ, jak napisałem, nie zacząłem nawet pierwszej gimnazjum... W związku z tym prosiłbym o gotowca (chyba pierwszy raz proszę o gotowca ;)) |
|
TheLukon |
» 2010-06-23 12:26:15 Nie chce Cie zniechęcać, lecz pisz nadal gry 2D. |
|
michalp |
» 2010-06-23 12:26:19 Dostaniesz gotowca i co? Będziesz potrafił go wykorzystać? Zrozumiesz coś z niego? Nie oszukujmy się, jesteś w 6 klasie to na razie niewiele zrozumiesz. Póki co porywasz się z motyką na słońce. To że Irrlicht jest w miarę prosty w użyciu nie znaczy, że matematycznych podstaw grafiki i grafiki 3d (wektory, układy współrzędnych, przekształcenia, plus jeszcze kwaterniony, macierze) nie trzeba znać. Jak widzisz to, że jesteś w stanie wyrenderować sobie obiekt nie znaczy, że potrafisz go ożywić. Radzę ci poczekać do czasu gdy będziesz miał wystarczającą wiedzę (w międzyczasie się ucząc ofc). |
|
« 1 » |