Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Irrlicht] Poruszanie obiektem jak w samochodówce - naturalny ruch samochodzika w 3D

Ostatnio zmodyfikowano 2010-06-23 12:26
Autor Wiadomość
filipesq
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Irrlicht] Poruszanie obiektem jak w samochodówce - naturalny ruch samochodzika w 3D
» 2010-06-22 20:48:15
Robię wyścigi 3D w irrlicht'u.

Jak zrobić aby:
- obiekt poruszał się (to umiem zrobić)
- obiekt poruszał się tak jak w grach wyścigowych (np. Need For Speed) (tego nie umiem zrobić- w 2D umiem z wykorzystaniem biblioteki match, ale w 3D?!)
P-18255
michalp
» 2010-06-22 21:14:02
Nauczyć się matematyki.
P-18256
filipesq
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-06-23 10:03:02
Kończe właśnie 6 klasę podstawówki, napisałem pare gier w 2D i konsolowych, C++ uczyłem się z E-Book'a, i postanowiłem uczyć się irrlicht'a z tej strony. Po prostu chciałem aby podczas nauki obiekt poruszał się jakoś normalnie, ponieważ w ramach nauki mam zamiar zrobić grę, w której jeździsz samochodem po łące i zbierasz bonusy...

Nie liczcie z mojej strony na zaawansowane algorytmy, ponieważ, jak napisałem, nie zacząłem nawet pierwszej gimnazjum... W związku z tym prosiłbym o gotowca (chyba pierwszy raz proszę o gotowca ;))
P-18260
TheLukon
» 2010-06-23 12:26:15
Nie chce Cie zniechęcać, lecz pisz nadal gry 2D.
P-18262
michalp
» 2010-06-23 12:26:19
Dostaniesz gotowca i co? Będziesz potrafił go wykorzystać? Zrozumiesz coś z niego? Nie oszukujmy się, jesteś w 6 klasie to na razie niewiele zrozumiesz. Póki co porywasz się z motyką na słońce. To że Irrlicht jest w miarę prosty w użyciu nie znaczy, że matematycznych podstaw grafiki i grafiki 3d (wektory, układy współrzędnych, przekształcenia, plus jeszcze kwaterniony, macierze) nie trzeba znać. Jak widzisz to, że jesteś w stanie wyrenderować sobie obiekt nie znaczy, że potrafisz go ożywić. Radzę ci poczekać do czasu gdy będziesz miał wystarczającą wiedzę (w międzyczasie się ucząc ofc).
P-18263
« 1 »
  Strona 1 z 1