[Irrlicht] Wczytywanie tekstury
Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!

[Irrlicht] Wczytywanie tekstury

AutorWiadomość
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Irrlicht] Wczytywanie tekstury
» 2017-09-26 16:20:22
Witam. Otóż mam problem z wczytywaniem tekstury w Irrlichtu. Kiedy próbuję wczytać teksturę to zamiast niej na obiekcie pojawia się jednolity
kolor, w tym przypadku zielony.
Moje oprogramowanie:
Code::Blocks 16.01
Irrlicht 1.8.3
Linux Mint 18.1
P-165254
» 2017-09-27 13:49:31
Code::Blocks 16.01
Irrlicht 1.8.3
Linux Mint 18.1
Powinno działać. Może po prostu nie masz do tego ręki..?
P-165270
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-09-27 17:39:10
Nie wiem. Ale nadal nie chce działać. Tekstura ma szczegóły tj. gdzie niegdzie jest jaśniejszy kolor, a w Irrlichtu jest jednolity zielony kolor.
P-165273
» 2017-09-27 20:14:21
Czy kod jest poprawny?
P-165282
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-09-28 08:07:20
Kod źródłowy:
C/C++
#include <iostream>
#include <irrlicht/irrlicht.h>
using namespace std;
using namespace irr;
int main()
{
    IrrlichtDevice * device = createDevice( video::EDT_OPENGL, core::dimension2d < u32 >( 800, 600 ), 32, false, false, false );
    scene::ISceneManager * manager = device->getSceneManager();
    video::IVideoDriver * driver = device->getVideoDriver();
    scene::ICameraSceneNode * kam = manager->addCameraSceneNodeFPS();
    kam->setPosition( core::vector3df( 0, 0, 0 ) );
    kam->setFarValue( 90000 );
    scene::IAnimatedMesh * box = manager->getMesh( "box.obj" );
    scene::IAnimatedMeshSceneNode * box_node = manager->addAnimatedMeshSceneNode( box );
    box_node->setPosition( core::vector3df( 1, 0, 0 ) );
    box_node->setMaterialTexture( 0, driver->getTexture( "grass.png" ) );
    box_node->setMaterialFlag( video::EMF_LIGHTING, false );
    while( device->run() )
    {
        driver->beginScene( true, true, video::SColor( 0, 0, 100, 255 ) );
        manager->drawAll();
        driver->endScene();
    }
}
P-165290
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-10-01 14:32:57
Dobra już wiem dlaczego tak się dzieje. Sprawdziłem model pobrany z internetu i tekstura jest poprawna. To była wina Blendera. I teraz moje pytanie brzmi: Jak wyeksportować
model w Blenderze żeby w Irrlichtu tekstura była poprawna?
P-165378
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-10-07 13:02:29
Czytałem o tym w internecie i możliwe że jest to wina mapy UV. Jednak dalej nie wiem jak to naprawić, a więc temat dalej zostaje otwarty.
P-165498
» 2017-10-07 21:11:42
Już nie pamiętam jak to się w Blenderze robiło (jest na pewno dużo tego w internecie), ale powinieneś w nim przejść do edycji tekstury/uv mapy i pozaznaczać odpowiednie krawędzie obiektu tak, żeby tekstura się dobrze na nim mogła rozłożyć np. dla sześcianu mogą to być wszystkie krawędzie (wynikiem będzie taka "siatka" złożona z kwadratów, podobna do takiej, którą mógłbyś wyciąć i złożyć z niej sześcian).
P-165509
« 1 » 2
 Strona 1 z 2Następna strona