kubasuperpl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Irrlicht] Wczytywanie tekstury » 2017-09-26 16:20:22 Witam. Otóż mam problem z wczytywaniem tekstury w Irrlichtu. Kiedy próbuję wczytać teksturę to zamiast niej na obiekcie pojawia się jednolity kolor, w tym przypadku zielony. Moje oprogramowanie: Code::Blocks 16.01 Irrlicht 1.8.3 Linux Mint 18.1 |
|
pekfos |
» 2017-09-27 13:49:31 Code::Blocks 16.01 Irrlicht 1.8.3 Linux Mint 18.1 |
Powinno działać. Może po prostu nie masz do tego ręki..? |
|
kubasuperpl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-09-27 17:39:10 Nie wiem. Ale nadal nie chce działać. Tekstura ma szczegóły tj. gdzie niegdzie jest jaśniejszy kolor, a w Irrlichtu jest jednolity zielony kolor. |
|
Saran |
» 2017-09-27 20:14:21 Czy kod jest poprawny? |
|
kubasuperpl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-09-28 08:07:20 Kod źródłowy: #include <iostream> #include <irrlicht/irrlicht.h> using namespace std; using namespace irr; int main() { IrrlichtDevice * device = createDevice( video::EDT_OPENGL, core::dimension2d < u32 >( 800, 600 ), 32, false, false, false ); scene::ISceneManager * manager = device->getSceneManager(); video::IVideoDriver * driver = device->getVideoDriver(); scene::ICameraSceneNode * kam = manager->addCameraSceneNodeFPS(); kam->setPosition( core::vector3df( 0, 0, 0 ) ); kam->setFarValue( 90000 ); scene::IAnimatedMesh * box = manager->getMesh( "box.obj" ); scene::IAnimatedMeshSceneNode * box_node = manager->addAnimatedMeshSceneNode( box ); box_node->setPosition( core::vector3df( 1, 0, 0 ) ); box_node->setMaterialTexture( 0, driver->getTexture( "grass.png" ) ); box_node->setMaterialFlag( video::EMF_LIGHTING, false ); while( device->run() ) { driver->beginScene( true, true, video::SColor( 0, 0, 100, 255 ) ); manager->drawAll(); driver->endScene(); } }
|
|
kubasuperpl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-10-01 14:32:57 Dobra już wiem dlaczego tak się dzieje. Sprawdziłem model pobrany z internetu i tekstura jest poprawna. To była wina Blendera. I teraz moje pytanie brzmi: Jak wyeksportować model w Blenderze żeby w Irrlichtu tekstura była poprawna? |
|
kubasuperpl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-10-07 13:02:29 Czytałem o tym w internecie i możliwe że jest to wina mapy UV. Jednak dalej nie wiem jak to naprawić, a więc temat dalej zostaje otwarty. |
|
SeaMonster131 |
» 2017-10-07 21:11:42 Już nie pamiętam jak to się w Blenderze robiło (jest na pewno dużo tego w internecie), ale powinieneś w nim przejść do edycji tekstury/uv mapy i pozaznaczać odpowiednie krawędzie obiektu tak, żeby tekstura się dobrze na nim mogła rozłożyć np. dla sześcianu mogą to być wszystkie krawędzie (wynikiem będzie taka "siatka" złożona z kwadratów, podobna do takiej, którą mógłbyś wyciąć i złożyć z niej sześcian). |
|
« 1 » 2 |