Biblioteka do obsługi CMD oraz pobierania daty.
Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!

Biblioteka do obsługi CMD oraz pobierania daty.

AutorWiadomość
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Biblioteka do obsługi CMD oraz pobierania daty.
» 2017-12-01 21:51:34
Witam.
Próbuje stworzyć własny silnik do gry 2d w CMD. Wiem że jest multum już gotowych silników ale ten projekt mam zamiar zrealizować hobbystycznie, oraz w celu nauczenia się stosowania wzorców projektowych (po najmniejszej linii oporu, bez potrzeby poznawania rozbudowanych bibliotek itp). Korzystam z Visual studio Comunnity (w skrócie z wieloma dodatkami) 2017 i na ta chwile tylko takie srodowisko wchodzi w grę (poprostu znam je najlepiej). Próbowałem uruchomić SFML jednak po przebojach z kompilacja pod tym srodowiskiem z uzyciem programu make i wielu bledach odpuściłem. To samo ze środowiskiem Cocos studio (głównie kod pisany w javie
i glownie dla aplikacji webowych (tak mi sie wydaje)).

UWAGA PYTANIA:
1) Możecie polecić jakąś bibliotekę do obsługi konsoli (kolorowanie tekstu, ustawianie karetki w dowolnym miejscu,  itp) kompatybilna ze współczesnym c++ ?
2) To samo dla pobierania czasu (wiem że jest bibloteka chrono (wyczytalem ze Boost tez ma w sobie funkcje obsugujace date i czas ale uzywanie tej biblioteki wiaze sie z dlugim czasem kompilacji programu. Ostatecznie mmoze zdecyduje sie zapoznacz ta biblioteka) ?
3) Jakie jeszcze inne biblioteki są powszechnie uzywane przez was podczas kodowania gier i prostych programów uzytkowych ?

Przepraszam za przydlugi wstep i czekam na wasze odpowiedzi. Pzdr.
P-167448
» 2017-12-01 22:12:46
jeśli miałeś problem z instalacją sfml to będziesz miał podobny problem z instalacją każdej innej. Pod visual-Studio masz managera pakietów nuget instalacja biblioteki powinna być banalna. Ja jak korzystam z msys2 i tam też instalacja "sfml" to kilka sekund. Skoro zacząłeś się bawić w kompilacja za pomocą makefile (pod VisualStudio) to wybrałeś chyba najbardziej hard-korową wersję z możliwych.
P-167449
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-12-01 22:24:20
Dzięki za odpowiedź. Ale wyciągasz trochę błędne wnioski (A i ja też źle napisałem korzystałem z programu cMake nie wiem czy to to samo co napisałem ale to miałem na myśli, a nikt w myślach nie czyta ;p my error) Biblioteki SDL oraz PDCOURSES tym sposobem udało mi się skompilować bez problemowo.
A skoro już udzieliłeś się w temacie to pozwolę się zapytać:
Co sądzisz o nauce wzorców projektowych na podstawie Qt ? (widziałem tutorial ) Szczerz to nie za bardzo widzi mi się poznawanie nowej biblioteki (kobylastej biblioteki) nie znając dobrze podstaw wzorców oraz nie majac za sobą jakiegoś większego projektu obiektowego.

EDIT:
Po wstępnym zapoznaniu się z Tutorialem Pana Piotra Zielińskiego na oficjalnej stronie msdn, stwierdzam że kompilacja biblioteki SFML za pomocą menadżera NuGet mnie zdecydowanie przerasta (bynajmniej na podstawie oficjalnej wersji dostepnej na stronie biblioteki).
P-167450
» 2017-12-01 23:17:39
Do konsoli WinAPI. Wszystko już jest zainstalowane i daje największe możliwości.
P-167451
» 2017-12-02 08:44:36
Tylko nie wpuszczaj się w kompilacje biblioteki qt na początek. Do biblioteki Qt jest dedykowane ide (można w każdym, ale po co sobie życie utrudniać). Biblioteka Qt służy do pisania programów okienkowych. Do gier pewnie średnio się nada. Ja SFML (dla próby, bo nie piszę programów w SFML-u, zainstalowałem korzystając z narzędzia msys-2) Więc:

1. VisualStudio - Skorzystaj z "nuget" (lub pobranie biblioteki już skompilowanej)
2. Mingw - Skorzystaj z msys2.  Poniżej procedura jaką wykonałem by zainstalować sobie kompilator i bibliotekę pod msys-2. A ostatni punkt to kompilacja programu przykładowego. Wszystko w systemie 64-bity

1 odpalenie mnigw64.exe
2
pacman -Syuu
 to jest aktualizacja
3 ponownie odpalenie mingw64.exe
4
pacman -Syuu
 dokończenie aktualizacj
5
pacman -S --needed base-devel mingw-w64-x86_64-toolchain
 instalacja kompilatorów
6
pacman -S mingw-w64-x86_64-sfml
 instalacja biblioteki sfml
7
g++ sfml.cpp -lsfml-graphics -lsfml-window -lsfml-system
 kompilacja programu


Jeśli zdecydujesz się na QT pobierz paczkę http://download.qt.io​/official_releases/qt/5.9/5.9.3​/qt-opensource-windows-x86-5.9.3.exe i mała podpowiedź jakie komponenty wybrać podczas instalacji https://zapodaj.net/images​/06b3c6efefd08.png (poza androidem raczej nie będzie potrzebny)

O winAPI warto wiedzieć, iż są to luźne funkcje systemu windows. A więc pisanie w tym(zwłaszcza gry) może być mocno uciążliwe. Oczywiście pobrać czas funkcją winAPI to nie problem. Ale poskładać całą grę ??
P-167452
» 2017-12-02 15:22:53
O winAPI warto wiedzieć, iż są to luźne funkcje systemu windows. A więc pisanie w tym(zwłaszcza gry) może być mocno uciążliwe. Oczywiście pobrać czas funkcją winAPI to nie problem. Ale poskładać całą grę ??
Ta, bo biblioteka to puzle które składają się w tylko jeden obrazek. Bzdury piszesz i tyle. Jakie niby znaczenie ma to, że to 'luźne funkcje'?
P-167466
» 2017-12-02 17:13:21
a o co chodzi??. Jeśli ktoś chce, to może pisać w WINAPI (jak ktoś potrafi w tym poskładać coś większego to nawet super. Mnie już lekko przeraża nawet zwykły program okienka, które nic jeszcze nie robi). Jak ktoś chce to może również pisać w czystym C, lub nawet w asemblerze. Ja tylko napisałem, że to jest uciążliwe. Choć poprawiam się tutaj i dla sprostowania napiszę, że dla mnie było by to uciążliwe(nie powinienem wypowiadać się globalnie ).
P-167469
» 2017-12-02 17:48:40
Utworzenie i obsługa okienka wymaga trochę formalności, ale tu pytanie było o konsolę. Złożenie gry konsolowej w WinAPI to żaden problem. WriteConsoleOutput() praktycznie pokrywa wszystkie potrzeby do rysowania, do tego może coś do zmiany rozmiaru okna, ewentualnie palety kolorów.
P-167470
« 1 » 2
 Strona 1 z 2Następna strona