Czyszczenie ekranu pomijając niektóre fragmenty
Ostatnio zmodyfikowano 2017-12-26 19:13
Zigor36 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Czyszczenie ekranu pomijając niektóre fragmenty » 2017-12-26 17:38:14 Witam, potrzebuje czegoś takiego, żeby po użyciu system("cls") czyściło cały ekran, oprócz kilku linijek z cout. Nie wiem czy jest na to jakaś specjalna metoda, żeby funkcja czyszczenia ominęła jakiś fragment. Wiecie jak by można było coś takiego zrobić?
Potrzebuje to do mojego symulatora walki, który będzie na ekranie zostawiał informacje typu: -Gracz atakuje! -Przeciwnik się broni, gracz zadaje 0 obrażeń! -Przeciwnik atakuje! -Przeciwnik zadaje 121 obrażeń! Póki co wyświetlam to po każdej turze walki, a następnie jest to czyszczone. http://wklej.org/id/3329557/ Tutaj jest na razie cały kod z mojego symulatora. Jedynie mam jeszcze problem z moją główną pętlą do..while która się nie kończy gdy HP jest mniejsze od 0. //kompilator Dev-c++ |
|
pekfos |
» 2017-12-26 17:54:31 I jak byś zdefiniował w programie obszar, który chcesz wyczyścić, lub zostawić? |
|
Zigor36 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-12-26 18:00:51 Teraz sam nwm jak bym mógł to zrobić. Bo w moim programie to wygląda tak, że po każdej turze czyszczę ekran i na nowo wywołuje funkcje menu(żeby zawarte zmienne w niej się uaktualniły) Czy jak bym te menu zapisał w funkcji main to automatycznie po zmianie wartości zmiennej, wartości w tym menu by się zmieniły na te prawidłowe? Mógłbym po każdej turze po prostu czyścić ten kawałek: cout << "[1]Atak" << endl; cout << "[2]Obrona" << endl; cout << "Wybieraj: "; cin >> wybor;
|
|
pekfos |
» 2017-12-26 19:03:25 Najprościej jest przestawić kursor na odpowiednią pozycję i nadpisać spacjami to co chcesz wyczyścić. W parę sekund Googlowania znajdziesz odpowiednią funkcję do tego. |
|
Zigor36 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-12-26 19:13:19 Dzięki wielkie za rade |
|
« 1 » |