Poker - wartość układu, dobieranie nowych kart.
Ostatnio zmodyfikowano 2017-12-30 22:42
Grzesiek11 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Poker - wartość układu, dobieranie nowych kart. » 2017-12-30 21:31:58 Mój problem nie jest związany z tutejszym kursem, ale ogólnie z nauką C++. Chodzi mi o zadanie "domowe": mam napisać program który losuje 5 kart, pozwala wylosować kolejne i określa jak dobry jest układ. Nigdy nie grałem w pokera, lecz poczytałem o tym trochę na Wikipedii. Napisałem już zmianę integerów na stringi, losowanie i wyświetlanie kart: void wylosujKarty() { for( int i = 0; i < 5; i++ ) { karta[ i ] = losuj( 1, 13 ); } for( int i = 0; i < 5; i++ ) { znak[ i ] = losuj( 1, 4 ); } } void wyswietlKarty() { for( int i = 0; i < 5; i++ ) { cout << numerKarta( karta[ i ] ) << " " << numerZnak( znak[ i ] ) << " "; } } string numerKarta( int numer ) { switch( numer ) { case 1: return "2"; case 2: return "3"; case 3: return "4"; case 4: return "5"; case 5: return "6"; case 6: return "7"; case 7: return "8"; case 8: return "9"; case 9: return "10"; case 10: return "J"; case 11: return "Q"; case 12: return "K"; case 13: return "A"; } } string numerZnak( int znak ) { switch( znak ) { case 1: return "Trefl"; case 2: return "Karo"; case 3: return "Kier"; case 4: return "Pik"; } }
Jednak nie mam pojęcia, jak dobrać kolejne karty (przecież tablica ma określoną ilość "pól"). Tak samo nie wiem jak ustalić wartość układu. Jest na to jakiś algorytm? |
|
pekfos |
» 2017-12-30 21:34:45 for( int i = 0; i > 11; i++ )
|
Warunek pętli nie ma sensu. |
|
Grzesiek11 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-12-30 21:40:27 No tak. Poprawiłem, od razu wygląda lepiej. Jednak co z dobieraniem? I jak opracować strita? |
|
pekfos |
» 2017-12-30 21:55:37 A co to dokładnie jest? Nie masz czasem w pokerze stałej liczby kart w ręce? Posortuj. |
|
mokrowski |
» 2017-12-30 22:42:06 A nie zabierasz się do tego trochę od ... drugiej strony? Karta jako taka jest kombinacją koloru i figury. Nie lepiej stworzyć talię kart, potasować ją (std::shuffle) i pobrać dla gracza 5 kart? Następnie w zależności od rodzaju figury, posortować je względem koloru i figury? Napisać funkcje zwracające wartość true/false w zależności od wykrytego układu (poker, strit, kareta ... )?
Po co będą wtedy te dość niezgrabne konwersje liczba - string? |
|
« 1 » |