Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Poker - wartość układu, dobieranie nowych kart.

Ostatnio zmodyfikowano 2017-12-30 22:42
Autor Wiadomość
Grzesiek11
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Poker - wartość układu, dobieranie nowych kart.
» 2017-12-30 21:31:58
Mój problem nie jest związany z tutejszym kursem, ale ogólnie z nauką C++. Chodzi mi o zadanie "domowe": mam napisać program który losuje 5 kart, pozwala wylosować kolejne i określa jak dobry jest układ. Nigdy nie grałem w pokera, lecz poczytałem o tym trochę na Wikipedii. Napisałem już zmianę integerów na stringi, losowanie i wyświetlanie kart:
C/C++
void wylosujKarty()
{
    for( int i = 0; i < 5; i++ )
    {
        karta[ i ] = losuj( 1, 13 );
    }
    for( int i = 0; i < 5; i++ )
    {
        znak[ i ] = losuj( 1, 4 );
    }
}
void wyswietlKarty()
{
    for( int i = 0; i < 5; i++ )
    {
        cout << numerKarta( karta[ i ] ) << " " << numerZnak( znak[ i ] ) << " ";
    }
}
string numerKarta( int numer )
{
    switch( numer )
    {
    case 1:
        return "2";
    case 2:
        return "3";
    case 3:
        return "4";
    case 4:
        return "5";
    case 5:
        return "6";
    case 6:
        return "7";
    case 7:
        return "8";
    case 8:
        return "9";
    case 9:
        return "10";
    case 10:
        return "J";
    case 11:
        return "Q";
    case 12:
        return "K";
    case 13:
        return "A";
    }
}
string numerZnak( int znak )
{
    switch( znak )
    {
    case 1:
        return "Trefl";
    case 2:
        return "Karo";
    case 3:
        return "Kier";
    case 4:
        return "Pik";
    }
}
Jednak nie mam pojęcia, jak dobrać kolejne karty (przecież tablica ma określoną ilość "pól").
Tak samo nie wiem jak ustalić wartość układu. Jest na to jakiś algorytm?
P-168255
pekfos
» 2017-12-30 21:34:45
C/C++
for( int i = 0; i > 11; i++ )
Warunek pętli nie ma sensu.
P-168256
Grzesiek11
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-12-30 21:40:27
No tak. Poprawiłem, od razu wygląda lepiej. Jednak co z dobieraniem? I jak opracować strita?
P-168257
pekfos
» 2017-12-30 21:55:37
jednak co z dobieraniem?
A co to dokładnie jest? Nie masz czasem w pokerze stałej liczby kart w ręce?

jak opracować Strita?
Posortuj.
P-168259
mokrowski
» 2017-12-30 22:42:06
A nie zabierasz się do tego trochę od ... drugiej strony? Karta jako taka jest kombinacją koloru i figury. Nie lepiej stworzyć talię kart, potasować ją (std::shuffle) i pobrać dla gracza 5 kart?
Następnie w zależności od rodzaju figury, posortować je względem koloru i figury? Napisać funkcje zwracające wartość true/false w zależności od wykrytego układu (poker, strit, kareta ... )?

Po co będą wtedy te dość niezgrabne konwersje liczba - string?
P-168263
« 1 »
  Strona 1 z 1