isostream.h: No such file or directory
Ostatnio zmodyfikowano 2018-03-29 12:14
pekfos |
» 2018-03-24 15:21:30 Więc kod jest traktowany jakby był w C. <iostream> to nagłówek języka C++. |
|
Max2000 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2018-03-25 15:32:43 Zmieniłem rozszerzenie nazwy na cpp. Log się zmienił (ubyło błędów) to już coś... |
|
Max2000 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2018-03-26 13:33:49 Popatrzyłem, poczytałem i udało mi się skompilować kod. Była w nim zainkludowana biblioteka <stdafx.h>, zmieniłem ją na <fstream>. Dzięki temu programik zaczął działać. Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące tego kodu:
#include <fstream> //<stdafx.h> To właśnie zmieniłem i zaczęło działać. #include <iostream> #include <windows.h> //Tutaj mimo (*.*)h kod działa. O co chodzi?
using namespace std;
int main() {
SYSTEMTIME st; GetLocalTime(&st);
int godzina = st.wHour; //Czy to może się odświeżać w czasie rzeczywistym? int minuta = st.wMinute; //Czy to może się odświeżać w czasie rzeczywistym? int sekunda = st.wSecond; //Czy to może się odświeżać w czasie rzeczywistym? int milisekunda = st.wMilliseconds; //Czy to może się odświeżać w czasie rzeczywistym? int dzien = st.wDay; int miesiac = st.wMonth; int rok = st.wYear;
cout<<godzina<<":"<<minuta<<":"<<sekunda<<":"<<milisekunda<<endl; cout<<dzien<<":"<<miesiac<<":"<<rok<<endl;
cin.get(); return 0; } Czy w tym kodzie można jeszcze coś usprawnić (zmienić na nowocześniejsze?). |
|
michal11 |
» 2018-03-26 14:46:15 fstream jest ci niepotrzebny bo nie pracujesz z plikami. wywal using namespace std; zamiast tego w main możesz dopisać using std::cout; using std::cin; using std::endl;
użyj std::chrono do obsługi czasu lub ew. ctime i tym samym wywal windows.h. |
|
Max2000 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2018-03-27 16:37:11 Mam kolejne pytanie w związku z kodem jaki ćwiczę: Podczas kompilacji dostaję w logu info, że nie można otworzyć pliku wyjściowego (jego nazwa to "1d.exe" albo "ld.exe"). Mój plik nazywa się "Czas data.cpp". skąd się więc bierze ta nazwa 1d... czy ld... i dlaczego tan komunikat się wyświetla? |
|
YooSy |
» 2018-03-27 16:48:45 W nazwie pliku nie powinno być białych znaków. Nie wszystkie kompilatory, środowiska itd. je akceptują. |
|
Max2000 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2018-03-29 10:59:40 Usunąłem białe znaki z nazwy. Czy ten alert z logu, o którym pisałem wyżej, spowodowany był tą "błędną" nazwą? Już mi się nie pojawia... Czy możecie mi wyjaśnić (ogólnie) "mechanizm" i powody generowania takiego logu podczas kompilacji? |
|
YooSy |
» 2018-03-29 12:14:38 "mechanizm" - błąd jest generowany, gdy kompilator nie może czegoś rozpoznać, bądź jest niezgodne ze standardem. "błędna nazwa" - kod i nazwy musi być dokładny co do literki. Kompilator nie będzie zastanawiał się czy nazwa to "Plik", "plik" czy może "pliK". Dla niego to trzy różne nazwy i musi mieć wyłożoną kawę na ławę, o który dokładnie chodzi. |
|
1 « 2 » |